על שולחן הניתוחים

הצמד שכובש את כולם // ביקורת סינגלים

אלו שלושת השירים המבוקשים ביותר השבוע וכיצד כולם קשורים באופן מפתיע או שלא. מבקר המוזיקה של כיכר השבת, נתנאל לייפר על החדש של יוני גנוט ועל דואט מפתיע (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: הירש קוטבסקי ויח"צ)

שילוב בין חדש לישן הוא לא תמיד דבר פשוט, במיוחד במוזיקה. היכולת לשלב מילים חדשות לצד מילים מהמקורות דורשת חשיבה מקורית ששומרת מצד אחד על המילים העתיקות אך מעניקה להם מאידך גוון חדשני שמביא אותם היישר אל ימינו. הזמר והיוצר יוני גנוט עושה את זה שוב אחרי ההצלחה הגדולה של "נר לרגלי" הגרסה המלהיבה שלו ללהיט הענק של ר' חיים בנט, ששילבה בין מילים מקוריות לשיר המוכר. הפעם גנוט בחר את המילים מתוך "ידיד נפש" של רבי אלעזר אזכרי - "הגלה נא" שהופכים לפזמון כיפי למילים המקוריות של גנוט בבתים.

הלחן של גנוט עצמו, משתלב נפלא כשעל העיבוד המוזיקלי אחראי המעבד המצליח אייל מזיג. כל אלו עטופים בקליפ קליל ויפהפה שבהחלט מומלץ לצפיה.

גנוט הוא אחד היוצרים הוותיקים והמשובחים במוזיקה היהודית, ואם לא הספקתם עדיין להכיר אותו פתחו את האוזן והלב עם הסינגל החדש:

הזמר והיוצר אריה קונסטלר, הוא אחד המפיקים המובילים במוזיקה היהודית בארה"ב. קונסטלר שיוצר בעצמו מוזיקה חובב גם של דואטים שונים כך הוא מוצא את עצמו מבצע שירים עם יוסף קרדונר בדואט קסום, ודואטים עם בני פרידמן, יעקב למר ועוד. הדואט החדש שלו ייחודי ומעניין במיוחד.

גייב גוטסמן הוא ילד אוטיסט שאינו מדבר כלל אך מידי פעם שר לעצמו מנגינות, קונסטלר בחר כמה מהן ושילב אותם בשיר חדש שכתב והלחין וגם שר לצד הקלטותיו הייחודיות של גייב.

התוצאה המשותפת מרגשת ומעניינת כשקונסטלר מוכיח שדואט יכול להיות גם משהו מפתיע ולא צפוי בעליל.

השבוע התחרו כמה שירים על כס ה"שיר המבוקש ביותר בכיכר השבת", המספרים היו גבוהים במיוחד שמלמדים על עניין רב בקרב המאזינים. את המקום הראשון חולקים שני שירים האחד "דעת תורה" של רולי דיקמן ולצדו "השם ישמור" של קובי ברומר. שניהם להיטי פופ מהירים שבאורח פלא (או לא) שניהם מגיעים מבית היוצר של הצמד אלי קליין ואיצי ברי . כשבשניהם הלחן שייך לאלי קליין.

במקום השלישי מעט מאחוריהם נמצא הסינגל החדש של כוכב הזמר החסידי, מוטי שטיינמץ "אשריך נער ישראל" שגם אותו הלחינו ועיבדו באורח פלא לא פלאי בעליל אלי קליין ואיצי ברי...

הדומיננטיות שלהם בשלושה שירים שבאמת נשמעים שונים לחלוטין האחד מהשני מלמדת אולי מעט מהקסם של צמד היוצרים האלה שמצליחים ליצור להיטים חסידיים מחד, להיטי פופ בעברית ובאנגלית מאידך וגם שירים כמו "שלהבת הנשמה" של ירון בר שבכלל הולך למקומות ישראליים. סחטיין.

בפסח אארח אותם לראיון חג ייחודי בו הם יפרשו מעט ממשנתם המוזיקלית שהכניסה אותם לרשימת עשרת המעבדים המושמעים ביותר בישראל על פי אקו"ם.

להערות הארות והסברים מעמיקים על תכשירים להסרת אבק מעל ארונות גבוהים במיוחד: nl@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר