באתר החפירות המעורר מהומות

העתיקות נחשפו - 'אתרא קדישא' אישר להמשיך בעבודות

הגורמים הקיצונים, המפגינים נגד החפירות להקמת קו הרכבת הקלה בלב ירושלים, לא ישמחו לשמוע, כי העבודות כמעט ונעצרו בשל תגלית ארכאולוגית, וחשש לקברים, אך 'אתרא קדישא' שלל זאת (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
המחצבה שהתגלתה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: במהלך העבודות שנמשכו היום (שלישי) להקמת קו הרכבת הקלה בשכונות החרדיות במרכז ירושלים, אותרו ממצאים ארכיאולוגיים, אך הדבר לא ייצור עיכוב משמעותי בהמשך החפירות, לצערם של המוחים נגדן.

מדובר במחצבה, ובתוכה כלים שונים, שמתוארכים על פי ההשערות ללפני כאלפיים שנה. בעקבות כך עצר צוות של רשות העתיקות את העבודות במקטע של כ-50 מטר בצומת בר אילן.

בשלב זה מתכוונת רשות העתיקות להמשיך ולבדוק את הממצאים הארכאולוגיים שנחשפו, במטר להבין למה בדיוק שימשו ואת מי, כפי שחייבים על פי החוק לעשות, במקרים מעין אלו.

ל'כיכר השבת' נודע עוד, כי גם גורמים בארגון 'אתרא קדישא' הגיעו לאתר העבודות, בדקו את הממצאים ולאחר מכן הודיעו כי מבחינתם אפשר להמשיך ולעבוד במקום, זאת משום ש"אין חשש לקברי קדמונים", כדבריהם.

עוד מתברר, כי חברת המופקדת על עבודת החפירות חששה מראש כי עלולים להתגלות במקום עתיקות, ובשל כך שקללה במועד שנקבע לסיום החפירות את פערי הזמנים שעלולים להיווצר, ולכן כאמור העיכוב כעת אינו צפוי להיות משמעותי.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר