"ממשלת החלומות"

דרעי ובר סימן טוב נבחרו לשרים ב'ממשלת חלומות'

באתר mako ערכו שאלון בעולם אוטופי בו אין גושים פוליטיים והממשלה לא תלויה בתמיכת הכנסת • עוד ברשימה: גדעון סער שר החוץ, ירון זליכה שר האוצר (פוליטי, בחירות 2021)

רפאל כהן | כיכר השבת |
דרעי עם נתניהו (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

שלוש מערכות בחירות ללא הכרעה, ושישה ימים לפני, לא בטוח שגם הרביעית תביא ממשלה מתפקדת. בזמן ששאלת הבחירות היא, שוב, כן או לא לממשלת נתניהו נוספת, באתר mako ערכו סקר מהי "ממשלת החלומות" של הציבור, ללא פסילות וללא גושים פוליטיים ופערים אידיאולוגיים.

בראש הממשלה הבאה עומד בנימין נתניהו, בחירה הנובעת מהיתרון המובהק של נתניהו על יריביו לתפקיד בהתאמה אליו. שר החוץ הנבחר הוא יו"ר 'תקווה חדשה', גדעון סער. שר הביטחון הוא יו"ר 'ימינה', נפתלי בנט, שהחזיק בתפקיד בימי הסגר הראשון. שר הבריאות הוא מנכ"ל משרד הבריאות עד הקמת ממשלת האחדות, משה בר סימן טוב, שזכה לאהדה ציבורית רחבה.

ע"פ סקר זה, בראש משרד האוצר יעמוד הפרופ' ירון זליכה, שמתחרה כעת לכנסת מטעם "הכלכלית החדשה", אך רחוק מאחוז החסימה בכל הסקרים. יו"ר מפלגת 'ש"ס', אריה דרעי, עומד גם ב"ממשלת החלומות" בראש משרד הפנים, ח"כ איילת שקד במשרד המשפטים ויו"ר ועדת הקורונה, יפעת שאשא ביטון, כשרת החינוך - תפקיד לו קיבלה הבטחה מגדעון סער, אם ירכיב את הממשלה הבאה.

יו"ר 'הכלכלית', ירון זליכה. שר האוצר הבא? (אבשלום ששוני, פלאש 90)

בנוסף, ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, יכהן בממשלה האוטופית כשר לביטחון הפנים; עפר שלח כשר התרבות והספורט; ישראל כ"ץ יחזור למשרד התחבורה וכך גם יועז הנדל, שישוב למשרד התקשורת. יו"ר 'העבודה', ח"כ מרב מיכאלי, תהיה השרה להגנת הסביבה. בסקר גם נשאלו המצביעים לבחור מי המועמד העדיף עליהם לרשת את תפקיד נשיא המדינה ביולי הקרוב מראובן ריבלין, והתשובה שנענתה הכי הרבה היא מרים פרץ, כלת פרס ישראל.

כך יוצא שרוב מוחלט של ממשלת נתניהו-גנץ לא נמצא בממשלה הבאה, להוציא שלושה: נתניהו, דרעי וכ"ץ. במשרד האוצר יושב החשב הכללי לשעבר, ובמשרד החינוך יושבת ד"ר לחינוך. שני נציגי 'ימינה', נפתלי בנט ואיילת שקד, זוכים לתפקיד בו חשקו עוד בימי מערכת בחירות אפריל 2019, עם 'הימין החדש'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר