חוזר לסורו?

לפיד תוקף: "נתניהו שבוי בידי עסקנים חרדים"

אחרי חודשי שתיקה וניסיונות התקרבות לציבור החרדי, יו"ר 'יש עתיד' אמר לפעילים בכנס בחירות כי "'הליכוד' שבויה בידי עסקנים חרדים" • דרעי בכנס פעילים: "תחושה של פחד וסכנה באוויר" (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, בכנס, הערב (צילום: אלעד גוטמן)

יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, מתמודד על ראשות הממשלה בלי לומר זאת, אך יתקשה להרכיב ממשלה גם אם מפלגתו תשיג יותר מ-20 מנדטים.

אחת הסיבות לכך היא העובדה שלפיד, שבעבר שיסה נגד החרדים, עדיין מוקצה אצל דרעי, גפני וליצמן. כדי לנסות לשנות את הגישה, מיתן יו"ר 'יש עתיד' את דבריו בתקשורת, גם כאן, באולפן 'כיכר', כלפי המפלגות החרדיות, מתוך ציפייה לשיתוף פעולה עתידי.

החרדים הבהירו שיילכו רק עם בנימין נתניהו גם בבחירות האלו, וכעת יו"ר 'יש עתיד' חוזר לסורו. בכנס פוליטי שערך, תקף לפיד את הממשלה המסתמנת, אם נתניהו ישיג 61 מנדטים ויותר:

"הוא (נתניהו) יקים את ממשלת ליצמן, דרעי, סמוטריץ' ובן גביר. זו הממשלה היחידה שיש לו. זה ההרכב שהוא קורא לו ממשלת 'ימין מלא מלא'. ממשלה לא ציונית, שבה 'הליכוד' נשלטת באופן מוחלט. (נתניהו) שבוי בידי עסקנים חרדים ובידי הגורמים הכי קיצוניים בחברה הישראלית. ממשלה של חסידי הרוצח ברוך גולדשטיין. ממשלה שבה קוראים לשחרורו של הרוצח יגאל עמיר. ממשלה שלוקחת את הכסף של אנשים עובדים, ונותנת אותו לאנשים שלא עובדים".

לפיד בריאיון ל'כיכר'

לפיד ניסה לדרבן את מצביעי המרכז-שמאל לצאת להצביע, כדי להוביל למהפך שלטוני: "הצד השני לא מתלבט. נתניהו לא מתלבט. הם כבר החליטו. הם רוצים ממשלה של חושך וחסינות וחיסול הדמוקרטיה. הדרך היחידה לעצור את הממשלה הזו, היא לתת את הקול ליש עתיד".

יו"ר 'ש"ס', אריה דרעי, שרואה את ניסיונות 'הליכוד' לכרסם בקולות בוחרי 'ש"ס', אמר בכנס פעילים בפתח תקווה: "נותרו ימים ספורים עד הבחירות, יש לי תחושה של פחד וסכנה גדולה שעומדת בפתח. אם לא נעשה כולנו השתדלות תוקם פה ממשלת לפיד ליברמן. אנחנו חייבים לקדש שם שמיים אל מול גל ההסתה כנגד שומרי התורה והמסורת. יש שאננות מסוכנת בציבור ואוי לנו אם לא נתעורר כעת".

יו"ר 'ש"ס', אריה דרעי. "תחושה של פחד" (דוברות 'ש"ס')

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר