פרסום ראשון

הצהרת תובע נגד חרדי שדרדר פח בהפגנה

צעיר חרדי דרדר פח לכיוון ההפגנה בבר אילן, לאחר שנעצר על ידי המשטרה, התברר שיש כנגדו צו הרחקה מהמקום והוא נשאר במעצר • ככל הנראה יוגש כנגדו מחר כתב אישום (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ההפגנות השבוע כנגד עבודות הרכבת הקלה בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ביום ראשון השבוע, נערכה הפגנה כנגד עבודות רכבת הקלה בבר אילן בירושלים, המשטרה עצרה צעיר חרדי שדרדר פח והיום (רביעי) הוגשה כנגדו הצהרת תובע.

הצעיר החרדי לא השתתף בהפגנה, אך כשהגיע לכיוון מיקום ההפגנה הוא החל לדרדר פח, שוטרים שהיו במקום אבחנו בו ועצרו אותו.

כאשר הכניסו את שמו למסוף המשטרתי, התברר כי לאותו צעיר יש צו הרחקה מאזור בר אילן, בשל כך שהוא השתתף בהפגנות קודמות שהיו במקום.

למחרת, ביום שני מעצרו הוארך ביומיים, אחרי שהחשוד כאמור הפר צו בית משפט שמרחיק אותו מהאזור, במחלקת התביעות בפרקליטות, התבקשה המשטרה לעשות עוד כמה פעולות חקירה, והיום הוגש כנגדו הצהרת תובע, ומעצרו הוארך בפעם השנייה עד מחר, אז יוגש כנגדו ככל הנראה כתב אישום.

במהלך הדיון בבית משפט ביום ראשון, טען עורך דינו שבמקרה הזה יש ניצול לרעה של סמכויות המשטרה. "הבוקר", הסביר עורך הדין, "פתחנו עם בקשת שחרור ובשעות הצהריים קיבלתי בקשה חדשה מעודכנת ובה הארכת מעצר ל-5 ימים. נכנסו לדיון והימים השתנו ל-3 .המשטרה קיבלה את החומרים והיא יודעת מה יש לה, אי אפשר לשחק ככה עם חשוד מאריכים מעצר או לא. אני סבור שאין מקום לימים המבוקשים יש את גרסת החשוד והמעשה שנעשה".

ההפגנות השבוע כנגד עבודות הרכבת הקלה בירושלים

עוד הוסיף עורך דינו, כי "האם המיקום חל בכלל בנקודה שהוא ביצע את העבירה, אני לא חושב שאין אינדיקציה ואז אין סיבה שהוא יורחק משם. אז אנו עוסקים בדרדור פח באקט מחאתי. זה לא תיק למעצר ראשוני ולא למעצר בכלל יש מקום לשחרר את החשוד כאן ועכשיו".

היום כאמור התקיים דיון שני בעניינו, שם הוארך מעצרו פעם נוספת.

השופט כתב בהחלטתו, כי בהחלטה קודמת של ביהמ"ש נקבע כי קיים חשד סביר לביצוע העבירה המיוחסת למשיב וכן קיימות עילות מעצר של שיבוש, ובעיקר של מסוכנות".

"לאחר ששקלתי את הדברים, אני סבור כי אין מקום להורות על שחרורו של המשיב, וזאת משהמשיב זכה לאמונו של ביהמ"ש בהחלטתו מיום 21.02.23 וזאת בעקבות אירוע מחאה קודם בו השתתף כנגד הקמת הרכבת הקלה ברחוב בר אילן, ואולם זמן קצר לאחר מכן ביצע המשיב, לכאורה עבירה נוספת מאותו הסוג תוך התעלמות בוטה מהחלטת ביהמ"ש הנ"ל", כתב השופט..

"כפי שנקבע בהחלטה קודמת משהפר המשיב את אמון ביהמ"ש ונמנע מלכבד את החלטתו תוך שהוא מפטיר כי הוא גאה במעשיו, הרי שאין מקום לתת אמון במשיב ולשחררו, עם זאת לנוכח מהות והיקף המעשים המיוחסים למשיב אני סבור כי ניתן להקדים ולהגיש נגדו כתב אישום במועד מוקדם מהמבוקש, לפיכך אני מאריך את מעצרו של המשיב עד למחר", סיים השופט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר