על פי מסמך

ביידן מתכוון לנקוט עמדה נגד ההתנחלויות

הנשיא החדש ג'ו ביידן, מנסה לתקן את יחסי ארה"ב עם הפלסטינים, כשהוא מתכוון לסגת מעמדות הממשל הקודם בנוגע לסכסוך הישראלי פלסטיני וללחוץ על ישראל (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

כפי שהצהיר כבר בקמפיין הבחירות שלו, הנשיא החדש ג'ו ביידן מתכנן להשיב את היחסים הדיפלומטיים בין ארה"ב לפלסטינים, כך עולה מטיוטת מזכר פנימי שפורסמה לראשונה בעיתון "דה נשיונל" המתפרםס באמירויות. כזכור, לפני כשלוש שנים הרשות הפלסטינית ניתקה את היחסים עם וושינגטון לאחר שטענה כי ממשל טראמפ הוא פרו ישראלי.

על פי גורמים ממחלקת המדינה שהתראיינו לעיתון, מדובר במסמך שנמצא בשלבי העבודה הראשונים שלו בניסיון של האמריקנים לגרום לפלסטינים להבין שהממשל החדש בראשותו של ביידן נסוג כמעט מכל העמדות של ממשל טראמפ בכל הנוגע לסכסוך הישראלי פלסטיני.

ביידן כבר התחייב לחדש את התמיכה הכלכלית וההומניטרית בפלסטינים במאות מיליוני דולרים ולפעול לפתיחתה מחדש של הנציגות הפלסטינית בוושינגטון.

על פי ההערכות, האמריקנים יציבו מחדש את נושא פתרון שתי המדינות כיעד מדיניות החוץ של הממשל בנושא, אך הם כרגע משתדלים לשמור על הנושא "בשקט" לאור הבחירות בישראל והבנתם שידיעה על לחץ אמריקני כבד על ישראל כפי שהיה בימיו של אובמה ישרת לידיו של נתניהו המנוסה שכבר יודע לחץ מה הוא.

האמריקנים צפויים על פי המסמך, לשנות לחלוטין את הגישה כנגד ישראל ולנקוט עמדה תקיפה יותר כנגד ההתנחלויות כשמנגד הם רק ינסו להשיג התחייבות פלסטינית להפסיק לשלם משכורות למחבלים בכלא הישראלי, דבר שאין לו כל סיכוי בתפיסה הפלסטינית כפי שכבר ראינו בעבר.

על פי הדיווח בעיתון האמירותי, נכתב במסמך כי עד סוף החודש יועבר לפלסטינים סיוע על סך 15 מיליון דולר להתמודדות עם מגפת הקורונה.

האמריקנים שהתייחסו למסמך אמרו כי הוא רק טיוטה ראשונית וכי הגרסה הסופית תעבור ביקורת של כמה משרדים אמריקנים לפני פרסומה.

בינתיים האמריקנים לא התייחסו לנושא באופן רשמי ובתדרוך יומי לעיתונאים אמרה דוברת מחלקת המדינה ג'לינה פורטר: "אין לנו תגובה על המזכר הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר