שאלה אקטואלית

על מה צריך להקפיד בעת רכישת מוצרי מזון לחג הפסח?

נכנסתם לסופרמרקט או למכולת הסמוכה לביתכם, כדי לערוך את הקנייה לחג הפסח, אך אתם מרגישים מבולבלים משלל המדבקות והתוויות ומסופקים על טיב הכשרות? • הרב אברהם יוסף שוורץ עושה לכם סדר (יהדות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
קניות לחג הפסח (צילום: Yossi Zamir/Flash90)

זו שאלה אקטואלית לכל משפחה שעורכת בימים אלו קניות לחג הפסח: על מה צריך להקפיד בעת רכישת מוצרי מזון לחג הפסח? הרב הגאון רבי אברהם יוסף שוורץ, עושה סדר באנדרלמוסיה הקיימת.

ההקפדות הנדרשות:

• במידה והכיתוב "כשר לפסח" מופיע רק על גבי מדבקה ולא על התווית המקורית של המוצר או על אריזת המוצר עצמו, נידרש לוודא שעל גבי התווית מופיע גם שם היצרן וגם שם הגוף נותן הכשרות.
במידה ואחד הנתונים הללו לא מופיע על גבי המדבקה, אין לרכוש מוצר זה.

• יש לוודא שאכן המוצר כשר לפסח בכשרות המתאימה לרוכש.
פעמים רבות, גוף הכשרות המהדרין נותן את הכשרות למוצר רק לשאר ימות השנה ולא לחג הפסח, והדבר לא מצוין על האריזה בצורה בולטת, אלא מצוין על גבי האריזה רק במילה אחת "רבנות" המופיע בהזרקת דיו בצמוד למילים "כשר לפסח".

• כאשר רוכשים מס' אריזות מאותו סוג מוצר, נידרש לוודא שעל כל אריזה ואריזה מופיע הכיתוב "כשר לפסח".
זאת מפני, שפעמים רבות, אותו עובד המסדר את המוצרים על המדפים, מחוסר תשומת לב, מניח על המדף גם אריזות כשרות לפסח וגם אריזות שאינן כשרות לפסח.

• מי שמקפיד לא לאכול קטניות, עליו להתבונן היטב על האריזה ולוודא שלא מופיע הכיתוב "קטניות" או "לאוכלי קטניות". פעמים רבות, הכיתוב הנ"ל מופיע בצורה במקום שאיננו בולט לעין.

בדרך כלל, כאשר מופיעה חותמת כשרות של גוף כשרות "מהדרין" המשתייך לעדה האשכנזית ומופיע על המוצר הכיתוב "כשר לפסח", גם אם לא מופיע הכיתוב "ללא חשש קטניות", בדרך כלל זה אכן ללא קטניות.

לעומת זאת, כאשר נותן הכשרות הוא גוף כשרות "מהדרין" המשתייך לבני עדות המזרח, נידרש לוודא שאכן מופיע הכיתוב "ללא חשש קטניות".

בנוסף, מי שמקפיד לא לאכול קטניות, עליו לשים לב לנושא בכל מוצר ומוצר. כי ישנם מוצרים כדוגמת בקבוקי מיץ פרי המכילים קטניות, למרות שקשה להעלות על הדעת שמוצר כזה יכיל קטניות.

לסיכום: בעת רכישת מוצרי מזון לחג הפסח, נידרש להתבונן היטב היטב על אריזת כל מוצר ומוצר לפני הכנסתו לעגלת הקניות.

דוגמא למוצר חמץ שבטעות נכתב עליו כשר לפסח
דוגמא למדבקה לא תקינה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר