דיין האמת

הר"מ הליטאי של ויז'ניץ: הגאון רבי יוסף מנחם גוטליב זצ"ל

בבני ברק נפטר הלילה בפתאומיות הגאון הרב יוסף מנחם גוטליב זצ"ל, מראשי ישיבת ויז'ניץ, והוא בן 87 בפטירתו. שימש בתפקידו, למרות היותו ליטאי, במשך 60 שנים (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
המנוח עם האדמו"ר בעל ה'ישועות משה' זצ"ל (צילום: חצר הקודש ויז'ניץ)

בבני ברק נפטר הלילה (חמישי) בפתאומיות הגאון הרב יוסף מנחם גוטליב זצ"ל, מראשי ישיבת ויז'ניץ, והוא בן 87 בפטירתו.

המנוח נולד לאביו רבי משה גוטליב זצ"ל, ובחייו הוא זכה להיקרא ע"י האדמו"ר בעל ה'ישועות משה' מויז'ניץ זצוק"ל, לפני שישים שנה, על מנת לכהן כר"מ בישיבת 'בית ישראל' ו'דמשק אליעזר' - ויז'ניץ, שם הוא שימש בתפקידו עד סוף זמן חורף שהסתיים אך לפני כשבוע.

בויז'ניץ מספרים כי הר"מ המנוח היה מוערך מאד בקרב אלפי הבחורים שעברו דרכו לאורך עשרות השנים, וכי הוא שימש בתפקידו בישיבה החסידית למרות היותו ליטאי מובהק, לצד הרבנים הגאונים הגר"נ קרליץ והגר"ג נדל זצוק"ל, ויבלחט"א הגרי"ד איראם שמשמש כר"מ עד היום.

עוד מספרים בויז'ניץ כי המנוח הקפיד כל חייו על טבילה במקווה מידי בוקר, ועל חיבה מיוחדת שקיבל מהאדמו"ר מויז'ניץ במהלך ה'טישים' והאירועים השונים בחסידות בהם היה נוהג להשתתף.

בשבוע האחרון נחלש רבי יוסף ז"ל בפתאומיות, ולאחר שהוא פונה לבית החולים הוא השיב הלילה את נשמתו ליוצרה למגינת לבם של בני משפחתו ומכריו הרבים.

הלווייתו תצא בשעה 12:00 בצהריים מביתו ברחוב קהילות יעקב 17 בבני ברק, דרך היכל ישיבת ויז'ניץ, להר הזיתים בירושלים, שם יטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר