חשיפת 'כיכר'

הבחורה שנעצרה - שוחררה; זה התצהיר שהגישה ב-2014

הבחורה החרדית שנעצרה - הגישה כבר ב-2014 תצהיר דת, חתום על-ידי דיין, כמתבקש; ובכל זאת, הוגדרה כעריקה, למרות ששיתפה פעולה - עד למעצרה הלילה; בית הדין הצבאי הורה על שחרורה (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
לשכת הגיוס. ארכיון (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

בצל איומי 'העדה החרדית' לצאת ולהפגין למענה של הצעירה החרדית, תושבת ביתר עילית, שנעצרה הלילה (חמישי) בנתב"ג, לאחר שזוהתה כעריקה, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', בשעות הצהריים התקיים דיון בבית הדין הצבאי, בעניינה, ובית הדין הורה לשחררה ממעצר.

התברר, בפעילותם של העסקן שמעון שישא ועורך הדין מנחם שטאובר כי הצעירה מילאה את חובתה בכל הנוגע להצהרה בפני בית הדין על מניעה דתית להתגייס, עוד בשנת 2014.

בתצהיר שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', נראית חתימתה של הבחורה על תצהיר דת, בפני הרב יקותיאל כהן, דיין בבית הדין הרבני האזורי בירושלים, ביום א' בטבת ה'תשע"ה, 23/12/2014.

יתירה מזאת, לפני מספר חודשים הבחורה התייצבה בלשכת הגיוס, היא שיתפה פעולה והגישה את כל המסמכים הרלוונטיים, ואף נאמר לה כי יסדרו את זה, אך עד כה דבר לא נעשה ובשל כך היא הוגדרה במחשב כעריקה, מה שהביא למעצרה בנתב"ג.

כעת, בעקבות התצהיר שנחשף והפדיחה בהתנהלות הצבאית מולה, נראה כי יוחלט לשחררה.

ל'כיכר השבת' נודע כי מאז מעצרה אמש, פעל ח"כ אוריאל בוסו מול השר מיכאל ביטון ולשכת הרמטכ"ל תוך מתן ערבות אישית של בוסו, עבור הבחורה החרדית.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', בחורה צעירה בשנות ה-20 המוקדמות לחייה, תושבת ביתר עילית, שהיתה בדרכה לאומן התגלתה בנתב"ג כעריקה, בעת שביקשה לצאת מהארץ, ועוכבה. היא הועברה לידי המשטרה הצבאית ונעצרה.

בהוראת הגאב"ד הגרי"ט וייס, 'העדה החרדית' הודיעה כי תצא להפגין בשעה 13:00 בצהריים, בירושלים, אך כעת, עם שחרורה - ההפגנה מתבטלת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר