בכנס בחירות

הגר"י סילמן: "החרד"לים אנשים כשרים; צריך להציל אותם"

ראב"ד בית הדין בב"ב הגאון רבי יהודה סילמן, מבכירי הרבנים ב'דגל התורה', ערך הפרדה בין הפלגים השונים בקרב ציבור חובשי הכיפות הסרוגות: הדתיים יותר, ואלו שפחות (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: דוד קשת)

בכנס בחירות שנערך היום (חמישי) בבני ברק, התייחס אחד מהרבנים הבכירים ב'דגל התורה' לבוחרים של מפלגת 'הציונות הדתית', וערך הפרדה בין הפלגים השונים בקרב ציבור חובשי הכיפות הסרוגות.

הגאון רבי יהודה סילמן נאם לצד ראשי הסיעה הליטאית ביהדות התורה, ואמר בין היתר: "החרד"לים (חרדים-לאומיים) הם אנשים כשרים, רק שצריך להציל אותם מה'מזרחי' - שהם הגרועים".

"אצל רוב המזרחי יש הידרדרות, עד לחילוניות", המשיך הרב, "אבל ברוך ה' יש ציבור מכובד שגם ירא שמים. הענין שהוא שבבחירות האלו חלק העמידו בראשם את אותו עורך דין, סמוטריץ', וחבל לנו. מצווה להציל אותם. כי יש ספק גדול מה ייעשה שם בשעת מבחן של 'שטחים' מול תורה".

(צילום: דוד קשת)

הגר"י סילמן, המשמש גם כראב"ד בית הדין בבני ברק, הוסיף בנאומו בכינוס הבחירות, בנוכחות היו"ר משה גפני וראש העיר אברהם רובינשטיין, כי "אין אף תירוץ שלא לצאת ולהצביע. מי שלא יוצא לפעול, ייתבע על כך בבית דין של מעלה".

אך הוא לא הסתפק בזאת, וחזר להיסטוריה. "אין שתי שיטות. יש רק אמת אחת; לפני 70 שנה יכלו לטעות בזה... אבל היום דעת כל גדולי ישראל היא שצריך להצביע בבחירות", התייחס הרב סילמן לקנאים הנסמכים על שיטתו של בעל ה'ויואל משה' זי"ע מסאטמר.

צפו בתיעוד

(צילום: דוד קשת)
(צילום: דוד קשת)
(צילום: דוד קשת)
(צילום: דוד קשת)
(צילום: דוד קשת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר