פרסום ראשון

דקות לפני שבת: פורעים הציתו תשתיות של הרכבת הקלה

שני קיצונים נעצרו היום במהלך הפרת סדר; מחאה על עבודות הקמת הרכבת הקלה בשכונות החרדיות בירושלים - מחאה שבמסגרתה הוצתה לפני שבת חלק מהתשתית במקום (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אש ב'בר אילן'. אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כחמישים בני אדם הפגינו בצהרים (ראשון) וחסמו את רחוב בר אילן בירושלים, במחאה על המשך העבודות להקמת הקו החדש של הרכבת הקלה בעיר; מחאה שבמסגרתה, כך נודע ל'כיכר השבת', אף בוצע ונדליזם בערב שבת.

בהפגנה היום נעצרו שניים מן המוחים, שלפי המשטרה "חשודים בהפרת סדר, והועברו לחקירה", כחלק מפעילות הכוחות בציר המרכזי, שהתנועה בו נעצרה, ימים לפני חג הפסח.

אך את זהות הפורעים, שפעלו שלשום, המשטרה טרם איתרה: דקות לפני כניסת השבת הגיעו כמה מהם, והציתו חלק מהתשתיות מעץ, שהוצבו כהכנה ליציקת הבטון שתשמש את הבסיס לקו הרכבת המתוכנן.

נזק כספי גדול נגרם באתר העבודות, כתוצאה מכך, וכוחות כיבוי האש שהוזעקו למקום השתלטו על האש וכיבו אותה. במשטרה נעשים כעת מאמצים לאתר את החשודים.

שוטרת מופלת ארצה במהלך מעצרים בהפגנה במקום (צילום ארכיון: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בעבר, כזכור, כבר בוצעו במקום מספר מעשי וונדליזם בידי המוחים הקיצונים, בהם הצתת טרקטור העבודות, ציוד בעל ערך ומצלמות שנועדו לתעד את הנעשה באזור.

הרגע להפגנות וההתפרעויות, כידוע, הוא טענות חלק מן התושבים לפגיעה צפויה באורח החיים הצנוע, עם מעברה של הרכבת בשכונות מגוריהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר