בגלל מטען

ברזיל: 'אפל' תשלם קנס על הטעיית צרכנים

ענקית הטכנולוגיה 'אפל', תשלם 2 מיליון דולר לרשויות בברזיל בגלל שלא סיפקה מטענים למכשירי האייפון 12 החדשים שלה, ב'אפל' טוענים "מדובר בשיקולים אקולוגיים" (דיגיטל)

דניאל בכר | כיכר השבת |
אייפון (אילוסטרציה) (צילום: שאטרסטוק)

הרשות להגנת הצרכן הברזילאית קונסת את 'אפל' על כך שלא כללה מטען באריזת מכשיר האייפון 12. הקנס נאמד בסביבות 2 מיליון דולר והוא יוטל על אפל "בגין פרסום מטעה, מכירת מכשיר ללא מטען ותנאים לא הוגנים".

מטעם הרגולטור הברזילאי נמסר כי חברת 'אפל' לא הגיבה כשנשאלה האם מחירו של האייפון 12 החדש שלה הופחת בעקבות הסרת המטען, כמו גם לשאלות מה מחירו של ה-iPhone עם ובלי המטען, והאם הסרת המטענים מהאריזות הפחיתו את מספר המטענים המיוצרים.

ב'אפל' טענו להגנתם כי הסיבה שלא כללו מטען באריזות האייפון החדש נובעת משיקולים של צמצום בעלויות השינוע, ותצמצם את הפגיעה באיכות הסביבה "לכל אחד יש כמה מטענים בבית" אמרו ב'אפל'. אם כי לא מן הנמנע כי גם שיקולי חיסכון היו מעורבים במהלך.

מלבד הסרת המטען ב-iPhone 12 הרשות להגנת הצרכן בברזיל מציינת בעיות אחרות עם 'אפל', לטענתה , פרסום מטעה: צרכני אייפון 11 פרו דיווחו כי אפל לא תיקנה את הטלפונים שלהם לאחר תקלות הקשורות ברטיבות. כמו כן חלק מהמשתמשים דיווחו על "בעיות עם פונקציות מסוימות" באייפונים שלהם לאחר שעדכנו אותם ו'אפל' לא סיפקה להם תמיכה.

מנכ"ל הרשות להגנת הצרכן בברזיל אמר "אפל צריכה להבין כי בברזיל יש חוקים ומוסדות איתנים להגנת הצרכן. היא צריך לכבד את החוקים האלה ואת המוסדות האלה".

בכל מקרה ההחלטה לא צפויה לפגוע באיתנותה של ענקית הטכנולוגיה המגלגלת מחזור של מאות מיליארדי דולרים מידי שנה, כך שהקנס המדובר איננו מהווה אפילו "מכה קלה בכנף" עבורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר