המחלוקת הנצחית

רה"י לתלמידיו הספרדים: 'לא משנה איזה עדה - להצביע ג''

ראש ישיבת "תורה בתפארתה", הגאון רבי יעקב סטפנסקי, הורה לתלמידיו - גם הספרדים שבהם - כי עליהם להצביע ל'יהדות התורה'; לדבריו, זו חובה שמוטלת על "כל מי שבשם 'בן תורה 'ייקרא" (בארץ)

בהקלטה: דברי הגר"י סטפנסקי (צילום: ארכיון 'כיכר')

סוגיית הצבעתם בבחירות של תלמידי ישיבות ספרדים, הלומדים במוסדות אשכנזים, עולה שוב ושוב בכל מערכת בחירות, ונדמה כי לנצח תישאר המחלוקת בעניין.

הגאון רבי יעקב סטפנסקי, ראש ישיבת "תורה בתפארתה", ישיבה שהוקמה על ידי מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל בעקבות המחלוקת מול 'הפלג הירושלמי' בישיבת חדרה, הורה לתלמידיו הספרדים להצביע ל'יהדות התורה'.

בהקלטה שנשלחה לתלמידי הישיבה ובוגריה, והגיעה ל'מייל האדום' של 'כיכר השבת', נשמע הגר"י סטפנסקי מורה, בנאום שנשא בשבוע שעבר, כי "לא משנה מאיזה עדה - חובה להצביע ליהדות התורה".

"בשבוע הבא יש מה שנקרא יום בחירות", אומר הרב סטפנסקי, "והחובה, על כל מי שיכול לבחור - לא משנה מאיזה עדה הוא נולד, כל אחד ששייך לעולם התורה ושחי בעולם התורה - חובה עליו להצביע ליהדות התורה.

"לא משנה מאיזה מוצא הוא מגיע, ומאיזה מקום הוא מגיע, זו חובה של כל מי שבשם 'בן תורה' ייקרא - חייב להצביע איך שהורו גדולי ישראל, ליהדות התורה".

"הקדוש ברוך הוא יעזור שנזכה לקדש שם שמים", חתם ראש הישיבה את הודעתו.

גפני ב'אולפן כיכר' על קריאתו לספרדים להצביע ג'

אמש, פרסם הגאון רבי בצלאל פנחסי, ראש ישיבת 'ברכת אפרים', ומחשובי רבני ה'מרביצי' (לשעבר) מסר לתלמידיו בו קרא להם להצביע ליהדות התורה. הגר"ב פנחסי טען כי "כל השנים עולם הישיבות הספרדי הוא חלק בלתי נפרד מעולם הישיבות הליטאי, וגדולי הדור שליט"א הם המנהיגים גם את עולם הישיבות שלנו, ובמיוחד כשנציגי 'דגל התורה' בכל שנותיהם - מה שנמצא בראש מעיינם אלו הישיבות הקדושות".

"אמרו לי כמה אברכים ספרדים", הוסיף הרב פנחסי, "שכשהם יצאו מהקלפי לאחר ששמו את האות ג' בקלפי, הם הרגישו מרוממים יותר, בכך שהם לא הצביעו כ'בעלי בתים' שמביטים בעיקר על צרכיהם הפרטיים".

בריאיון שהעניק לפני כחודש ב'אולפן כיכר', התייחס יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני, לאמירתו כי ספרדים שלומדים במוסדות אשכנזים צריכים להצביע ג', ואמר: "לא פעם ראשונה שאני אומר את זה. אם מישהו יכול להגיד לי למה לא להגיד אני לא אגיד. אמרתי, אני עובד, אני גרתי בפריפריה 22 שנה, כל החיים שלי אני עובד לקבל למוסדות, גם אשכנזים וגם ספרדים. אני עובד גם בשביל התקציב, אני עושה כל מאמץ על מנת שלחינוך העצמאי, שיש שם יותר תלמידים ומורים ספרדים מאשר במעיין החינוך התורני, אני עובד שיהיה להם תקציבים. מותר לי לבקש מהאבא שהבן שלו לומד בישיבה קטנה אשכנזית והבת שלו בסמינר אשכנזי שיצביע ליהדות התורה?".

דרעי מגיב לגפני ב'אולפן כיכר'

גפני נשאל אם אותו הדבר לגבי אשכנזי שלמד במוסדות ספרדים - שיצביע ש"ס, והשיב: "מה השאלה? אם יש אשכנזי שהילדים שלו לומדים במוסדות ספרדים מותר לש"ס להגיד להם להצביע לש"ס. אבל מותר לי להגיד את זה ואני מתכוון להגיד את זה ואני חושב שזה גם צודק".

בתגובה לדברים, אמר יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בריאיון ב'אולפן כיכר' כי "כשחכם שלום כהן ומועצת חכמי התורה ומרן רבינו רבי עובדיה יוסף... היום ראיתי מכתב של חכם שלום, מכתב הכי תקיף שכל בן תורה וכל תלמיד חכם מראש חודש ניסן צריכים לעזוב את הכל, את הכל, ולעבוד למען תנועת ש"ס.

"יבוא משה גפני עם כל הכבוד, והוא ידידי, ויגיד אל תשמעו לחכם שלום כהן, מה שחכם כהן אומר לכם, דעת תורה ברורה צרופה, הפה הקדוש, כן? ראש הישיבה, אל תשמעו לו. למה?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר