באולפן הבחירות

בצלאל סמוטריץ' בראיון: "גפני מראה חוסר אחריות לתורה"

שעות לפני פתיחת הקלפיות, מגיע יו"ר 'הציונות הדתית' סמוטריץ' לאולפן הבחירות של כיכר, ובין היתר מביע את זעמו על הקמפיין החרדי נגדו: "גם בבחירות, התרי"ג מצוות לא יוצאות לחופש". צפו (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: זאב רוזנברג. מפיק: איציק אוחנה)

חצי יממה טרם פתיחת הקלפיות, ונראה כי המתח ב'הציונות הדתית' בשיאו, כאשר בראיון מרתק באולפן הבחירות של 'כיכר השבת' תוקף היו"ר סמוטריץ' את התנהלות יו"ר 'יהדות התורה' גפני, ומתייחס לסיכוי שמפלגתו שלו לא תיכנס לכנסת ה-24..

אתמול הייתי אצל נתניהו, והיה אפשר לראות שהוא לחוץ שאתה לא תעבור את אחוז החסימה. בסקרים שלכם אתם עוברים בוודאות?

סמוטריץ': "הוא מבין את מה שכולנו מבינים, שבלי הציונות הדתית אין ממשלת ימין. אנחנו יציבים מעל אחוז החסימה, אבל מתנדנדים בין ארבעה לחמישה. אני חושב שיש הזדמנות היסטורית להגיע לשישים ואחד מנדטים לגוש, וגם יותר מזה, אבל זה לא יקרה בלי הציונות הדתית".

מה שמדהים, שלפני שבועיים סירבת לחתום על המכתב שהולכים רק עם נתניהו, ושבועיים אחרי זה נתניהו נלחם עבורך כאילו אתה סיעת בת של הליכוד...

סמוטריץ': "הסיבה שעזבתי את נפתלי (בנט), היא התרחקותו מבסיס האם, גם במישור הדתי וגם במישור הימני, וחוסר ההתחייבות שלו ללכת עם ממשלת ימין. החתימה שלו שהוא לא יתן ליאיר לפיד להיות ראש ממשלה, היא זריית חול בעיניים, כי השאלה היא לא אם לפיד יהיה ראש ממשלה אלא אם הוא יישב איתו בממשלה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' בריאיון לישי כהן

אתה פוסל ישיבה עם לפיד?

סמוטריץ': "אני רוצה ממשלה ימנית של המחנה הלאומי עם נתניהו, החרדים, ימינה ואנחנו. אין דרך אחרת".

"אני רוצה לומר בצורה ברורה: כל הדיבורים על ממשלת רוב ימני, ו'לא ניתן ללפיד להיות ראש ממשלה', הם מסך עשן; זה או שתקום ממשלה ימנית בראשות נתניהו - והוא היחיד שיכול לעשות את זה - או שהולכים לממשלת שמאל עם בודדים שמגדירים את עצמם ימניים".

אתה לא תשב בממשלה עם ליברמן ולפיד?

סמוטריץ': "יש הבדל בין השניים. אני עם ליברמן לא אשב לעולם. הוא בנוי על שנאה. על אינטרסים אישיים ועל אפס ערכים אישיים, אחריות ומחויבות. ואני מצפה גם מהחרדים לומר שליברמן הוא לא שותף לגיטימי בשום צורה. את לפיד אני לא מחרים ברמה האישית, אבל אין לי מכנה משותף איתו על מה טוב ונכון למדינה".

"הסיבה שאז לא חתמתי על מסמך ההתחייבות לנתניהו, היא שאני לא חותם על נאמנות לאנשים ומפלגות. אני נאמן לדרך וערכים".

עדיין. אתה רואה שהחרדים מאוד לא אהבו את הקריאה של נתניהו למצביעים חרדים מסוימים להצביע לך

סמוטריץ': "אני רוצה לומר למפלגות החרדיות: תזהרו מלקדוח חור בספינה שלנו, כיוון שקמפיין ההשמצות האישי שמפיצים עלי ועל השותפים האחרים - שאני לא יודע איך עושים אותו בכלל - זה כאילו שבתקופת בחירות תרי"ג מצוות יוצאות לחופש... הלאווים הגדולים האלה לא יוצאים להפסקה!".

"אני עובר בוודאות, ולצערי שמעתי את גפני אומר: לא אכפת לי שסמוטריץ' לא יעבור ולא תהיה ממשלת ימין, העיקר שלי יהיה עוד רבע מנדט. בעיני זה חוסר אחריות לתורה".

אתה חושב שגפני חסר אחריות לתורה?

סמוטריץ': "כשגפני אמר אמירה כזאת בצורה חד משמעית, בעיני זה חמור מאוד".

גפני באסיפת בחירות (צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

"אני שמח עם החיבורים שעשיתי, אנחנו חיבור טוב שעובד מצוין, החיבור הזה מוגדר טכני כי זו גם הייתה הבקשה של איתמר (בן גביר). אנחנו עובדים מצוין בינתיים. ואני מצפה מיתר השותפים בגוש, לא ללכת לי על הראש ב-24 השעות הבאות, ובסוף להטביע את עצמם. אני לא מנסה לקחת מצביעים מהמפלגות החרדיות, אבל אני כן רוצה את אלו שלא הולכים להצביע - ואתה יודע כמה כאלה יש".

לאחרונה פרסמנו סקר שהקולות שאתם לוקחים מהציבור החרדי, אלו קולות של חרדים שרצו להצביע לליכוד, ימינה וגדעון סער. אמרו לי בכירים בציבור החרדי, שיש לך יד ורגל בקמפיין של דיכוי ההצבעה החרדית, כדי שאחרי זה לפחות יצביעו סמוטריץ'.

סמוטריץ': "לא היה ולא נברא, אין לי שום קשר לקמפיין הזה. בסוף הקב"ה רואה הכל, והוא יקבע מי יצליח ומי לא. ומי שמאמין בזה, לא מוציא סרטונים אנונימיים. מה שאתה מוכן לעמוד מאחוריו - תוציא. ומה שלא - לא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר