4,000 מצביעים

קלפיות הנציגים מחו"ל נחתו היום בישראל

משרד החוץ מסר בשעה האחרונה לוועדת הבחירות את הקלפיות מההצבעה בנציגויות ישראל בעולם • הקלפיות יספרו עם המעטפות הכפולות רק לאחר ההצבעה בישראל (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הקלפיות שהגיעו היום ארצה (צילום: דוברות משרד החוץ)

פחות מיממה (שני) לפני פתיחת הקלפיות בישראל, משרד החוץ מסר לוועדת הבחירות המרכזית את הקלפיות האחרונות מהבחירות שנערכו בשבועות האחרונים בנציגויות ישראל בעולם.

הקלפיות שאמנם כבר הגיעו היום, יפתחו ויספרו רק לאחר סיום יום ההצבעה בבחירות בישראל, ביחד עם שאר המעטפות הכפולות.

על פי משרד החוץ, שר החוץ גבי אשכנזי שוחח עם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן, ועדכן אותו כי הקלפיות האחרונות, שהגיעו מאזרבייג'אן וממיאנמר הועברו לפני זמן קצר לועדת הבחירות.

בכך בא לסיום מבצע ההצבעה בבחירות לכנסת ה-24 בנציגויות ישראל ברחבי העולם, שכלל את כל שליחי מדינת ישראל ובני משפחותיהם ב-99 נציגויות ישראל ברחבי העולם.

הראשונים שהצביעו היו הנציגים הישראליים בניו זילנד, והאחרונים שהצביעו לפני פתיחת הקלפיות בישראל היו בנציגויות הישראליות בארה"ב - בסן פרנסיסקו ולוס אנג'לס.

לראשונה בישראל: הצבעה בקלפי באוטובוס, למבודדים (צילום: חיים לוי)

בסך הכול ישנם כ-4000 בעלי זכות בחירה שהצביעו ב-103 קלפיות, וביניהן 3 נציגויות חדשות בהן התקיימו לראשונה הבחירות: מרוקו, איחוד האמירויות ודובאי. הקלפי בנציגות בחריין לא נשלחה, בשל הימצאות המשלחת בארץ ביום הבחירות בישראל.

יצוין, כי הנציגות בה מספר בעלי זכות הבחירה היה הגבוה ביותר הוא הקונסוליה הכללית בניו יורק, שם נפתחו שלוש קלפיות עבור 550 בעלי זכות בחירה. לעומת זאת, ברפובליקה הדומיניקנית (סנטו דומינגו) יש 4 בעלי זכות בחירה, והיא הנציגות בה מספר בעלי זכות הבחירה היה הנמוך ביותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר