קלפיות מבודדות

כך מצביעים החולים בבתי החולים • תיעוד

חולי הקורונה המאושפזים במחלקות מבודדות בבתי החולים ברחבי הארץ, יצאו הבוקר להצביע בקלפיות מיוחדות, כאשר המשקיפים צופים בהם מרחוק; כך זה נראה • תיעוד (בריאות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
בבית החולים הלל יפה (צילום: דוברות)

יום חג לדמוקרטיה: יום הבחירות לא פוסח גם על חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, כך פתחו את ההצבעה הבוקר (שלישי) בבתי החולים.

בבית החולים רמב"ם בעיר חיפה, פתחו את יום ההצבעה בשעה 8 בבוקר ב-4 קלפיות שונות. 3 מהקלפיות "הרגילות" מיועדות לחולים מאושפזים וצוותים רפואיים ולוגיסטיים שעובדים ביום הבחירות. אך הקלפי הייחודית ביותר היא הרביעית - הקלפי הממוקמת במחלקת הקורונה המזוהמת.

בשעה 7:30 החלו מזכירי הקלפי להתארגן למשימה היותר מורכבת של הכנסת קלפי עם מעטפות כפולות ופוסטרים עם רשימת המפלגות והאותיות, פרגוד וארגז מיוחד אל תוך המחלקה המזוהמת שבה מאושפזים נכון להבוקר 14 חולים.

בית החולים רמב"ם (דוברות)

המזכיר מוחמד חוסיין, איש תפעול שבעצמו היה חולה בקורונה ואושפז באותה מחלקה בדיוק נשאר בחדר הבקרה שבו ישבו גם 3 נציגי וועדת קלפי , ממפלגות שונות, שצפו בהליך דרך מסכי הבקרה.

המזכירה השנייה - תמר שוחט, אחראית תפעול של בית החולים רות לילדים ברמב"ם נכנסה ממוגנת לתוך המחלקה עצמה.

ראשון המצביעים היה איסמעיל בהוטי, בן 29 ממשהד. איסמעיל אב לילד קטן, כעת מובטל, אומר שהוא מקפיד להצביע בכל מערכת בחירות. הוא נדבק בקורונה אחרי חיסון ראשון.

אחריו הגיעה אלגרה ישראל, בת 80 שסיפרה שהיא מתלבטת אם בכלל להצביע. אלגרה, חיפאית, עלתה ממצרים בגיל צעיר. היא שכלה את שני בניה בנסיבות מצערות. בנה הבכור, מוטי ישראל היה שוטר שנרצח בפברואר 1993 בידי מחבלים בפעילות מבצעית כאשר ישב בניידת משטרה ליד תלמי אלעזר. בנה השני נפטר זמן קצר לאחר מכן מסרטן.

בבית החולים הלל יפה (דוברות)

למרות השכול אלגרה משדרת אופטימיות רבה. היא הגיעה לקלפי עם שתי תעודות - תעודת זהות ותעודת מתחסן שבו נופפה לעיניה הנדהמות של המזכירה תמר שוחט - אני פה למרות שני חיסונים היא אמרה בחיוך גדול ונכנסה אל מאחורי הפרגוד.

בבית החולים ברזילי שבעיר אשקלון: נפתחה קלפי בתוך מחלקת קורונה א' של המרכז הרפואי ברזילי, כדי לאפשר גם לחולי הקורונה המאושפזים לממש את זכותם הדמוקרטית. במרכז הרפואי הוצבו שתי קלפיות, עבור המאושפזים ועבור אנשי הצוות של בית החולים.

בית החולים ברזילי (דוברות)

בבית החולים מאיר בכפר סבא, הוצבו מספר עמדות קלפי להנגשת זכות הבחירה למאושפזים ולעובדים כמו גם קלפי שהוצבה במחלקת פנימית ה' קורונה לטובת החולים במחלקה.

בית החולים מאיר (דוברות)

בבית החולים הלל יפה בעיר חדרה, הוצבו קלפיות לאפשר למטופלים להצביע, בין היתר במחלקות המיועדות לחולי קורונה. ראשון המצביעים במחלקה לזיהומיות א' היה יורי טקצ'נקו מחדרה, בן 73, המאושפז במחלקה 10 ימים. הוא לווה על ידי הצוות לקלפי.

צוות הקלפי המיועד היה ממוגן כולו, כנדרש. אחריו הצביע מצארווה ג'לאל בן ה 45 מערערה, שגם הוא זכה לממש את זכותו הדמוקרטית, למרות האשפוז.

בבית החולים הלל יפה (דוברות)

ד"ר טטיאנה מיכאלוב, מנהלת המחלקה אמרה: "אני שמחה מאוד שיש אפשרותך לקיים את החובה הדמוקרטית החשובה הזאת גם לחולים המאושפזים כאן. הלוגיסטיקה של זה היא מאוד מורכבת, וכל הכבוד לצוות בית החולים שהתגייס למשימה החשובה הזאת".

בבית החולים הלל יפה (דוברות)

אלכס גרינמן, אחראי מטעם בית החולים על הקלפיות בבית החולים סיפר כי "ב"הלל יפה" הוצבו 3 קלפיות, אחת המשמשת כקלפי נייד בין 2 מחלקות הקורונה. ו2 נוספות למטופלים ולעובדי בית החולים שלא יכולים להצביע בשל עבודתם".

בבית החולים הלל יפה (דוברות)
בבית החולים הלל יפה (דוברות)
בבית החולים הלל יפה (דוברות)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר