"זה החלום שלי"

נתניהו מבטיח: "טיסות ישירות מתל אביב למכה" • צפו

"החלום שלכם הוא החלום שלי", אומר נתניהו, בפנייה ישירה לאזרחים הערבים, בניסיון להשיג את קולותיהם, ומצהיר כי יפעל לטיסות ישירות למקום הקדוש ביותר למוסלמים (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מבטיח היום (שלישי), כי יפעל להקמת קו טיסות ישיר מישראל למכה שבסעודיה, העיר הקדושה למוסלמים, ואמר: "אגשים את חלומם של ערביי ישראל".

נתניהו בונה כידוע על הקול הערבי בבחירות הללו, אחרי שפירק את 'הרשימה המשותפת' והביא ארבעה הסכמי שלום עם מדינות ערב - בהן טרם נכללת סעודיה, המדינה החשובה ביותר, איתה הוא מנסה לכונן יחסים רשמיים.

בסעודיה, המדינה הגדולה ביותר בחצי האי ערב ומעצמה אזורית בפני עצמה, שולט יורש העצר מוחמד בן סלמאן, שיחסיו עם נתניהו מוגדרים כטובים מאז התפתחו בימי ממשל טראמפ.

בשבוע שעבר אף תוכננה פגישה בין שני האישים, בשדה התעופה בדובאי, אך היא כזכור בוטלה, בין היתר בגלל סירוב איחוד האמירויות למהלך שהוגדר כ"פוליטי".

כעת, במסגרת ניסיונותיו הבלתי נלאים לרשום הישג אלקטורלי היסטורי בקרב האוכלוסייה הערבית בישראל, מבטיח נתניהו התקדמות משמעותית מבחינה דתית: יכולת הגעה נוחה למכה, המקום הקדוש ביותר למוסלמים.

בסרטון שהעלה ברשתות החברתיות, ואף תורגם לערבית, אמר נתניהו: "אזרחי ישראל המוסלמים. יש לכם חלום: טיסות ישירות תל אביב-מכה. נוחתים בג'דה, תוך שעה שם. בלי תחנות ביניים, בלי מתווכים, בלי מחירים מופקעים".

"החלום שלכם - זה החלום שלי. כמו שהגשמתי את הסכמי השלום, שאף אחד לא האמין בהם, אני אגשים גם את זה. תמתינו", סיים את דבריו.

יצוין, כי בעיר מכה אין שדה תעופה פעיל, אך כוונתו של ראש הממשלה היא ככל הנראה לנמל התעופה אל-עזיז הסמוך לג'דה, ממנו נוהגים להגיע לאתר הפופולרי.

צפו בהבטחתו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר