שעות הכרעה

ההימור של לפיד: 'יש עתיד' גדולה מדי - ולנתניהו יש 61

לפיד טען כי כל מפלגות הגוש עוברות בוודאות, וקרא להצביע למפלגתן • אם יחטיא ויפיל רשימה בגוש מתנגדי נתניהו, כ'כחול לבן' או 'מרצ', יתן לרה"מ 61 על מגש של זהב (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יש עתיד)

פחות מארבע שעות לסגירת הקלפיות, ואחרי שנהג בימים האחרונים באחריות כדי להותיר בחיים את הסיכוי למניעת 61 לנתניהו ושותפיו, יו"ר 'יש עתיד' מסיר את הכפפות.

בסרטון שפרסם לפעיליו ותומכיו, מדגיש יאיר לפיד כי "על פי הסקרים של מפלגתו, כל הרשימות בגוש עוברות את אחוז החסימה. כעת נותר להצביע ל'יש עתיד' כדי להבטיח שתהיה גדולה, וכך להביא לממשלה חלופית".

אם לפיד דובר אמת, סיכויי נתניהו ל-61 יפגעו משמעותית, כי 'כחול לבן' ו'מרצ' בפנים, עם 'העבודה' שלכאורה רחוקה מסכנה, הן לפחות 12 מנדטים וכוח משמעותי בימי הרכבת הממשלה.

אך אם לפיד נוקט כאן בשיטת "המפלגה הגדולה" על פני "הגוש הגדול", כפי שטוענת 'כחול לבן' והעומד בראשה, שר הביטחון בני גנץ, אזי שההימור גדול ומסוכן מבחינתו.

אם יפיל את אחת מן הרשימות מתחת לאחוז החסימה, יו"ר 'יש עתיד' יעניק אוטומטית חצי מבוחרי המפלגה שלא עברה לגוש הימין. בשעות בהן נתניהו נמצא על סף 61, ואולי אף עבר אותם, מנדט וחצי כאלו יהיו קריטיים מחר בבוקר. סרטון קצר אחד שהוא הימור על שלושה חודשי בחירות.

יו"ר 'כחול לבן', בני גנץ, שחרר סרטון זועם על יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד: "דבריו הם חארטה, כל קול חשוב. זה קריטי להצביע ל'כחול לבן' שתעבור את אחוז החסימה ותהיה בממשלת המעבר לקראת אפשרות של בחירות חמישיות. מה שהם עושים הוא חוסר אחריות ממדרגה ראשונה".

יו"ר 'העבודה', מרב מיכאלי, ניסתה לנצל את דברי ראש המפלגה הגדולה בגוש ולעצור את זליגת קולות מצביעיה ל'מרצ': "‏יאיר צודק, המפלגות הקטנות כולן יצאו מאזור הסכנה. לכן כעת הגיע הזמן ללכת עם הלב ולהצביע למי שאתן ואתם באמת מאמינים לה - שימו אמת בקלפי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר