היפנים זועמים

הצפון קוריאנים שיגרו שני טילים בליסטיים

הצפון קוריאנים בוחנים את ממשל ביידן בשיגור שני טילים בליסטיים שטסו 450 ק"מ ונפלו במים שבין צפון קוריאה ליפן. כעת יצטרך ביידן להגיב ולהראות את עמדתו מולם (בעולם)

טילים במצעד צבאי בפיונגיאנג (צילום: הטלוויזיה הצפון קוריאנית)

לאחר תקופה בה הייתה תקווה לשלום בין ארה"ב לצפון קוריאה, תקווה שזכתה לפגישות פסגה בין דונלד טראמפ לקים ג'ונג און, בצפון קוריאה מנסים עכשיו לבחון את הממשל החדש בארה"ב באמצעות פרובוקציה של שיגור שני טילים לטווח קצר הלילה (רביעי), בניגוד להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם האוסרת על המדינה המבודדת לפתח טילים בליסטיים.

לפי הדיווח בעיתון ה"ניו יורק טיימס", דרום קוריאה זיהתה כי המדינה הצפונית שיגרה 2 עצמים בלתי מזוהים מחופיה, אך לא זיהתה במה מדובר בדיוק. מאוחר יותר ראש ממשלת יפן, יושידה סוגה זיהה כי מדובר בטילים בליסטיים, דבר שאושר גם על ידי האמריקנים.

"זה מאיים על שלום יפן ובטחונו של האזור וזו הפרה של החלטות האו"ם.אני מתנגד ומגנה זאת בתוקף", כתב המנהיג היפני בטוויטר וטען כי הטילים שטסו למרחק של 450 ק"מ בגובה 100 ק"מ, נפלו במים שבין צפון קוריאה ליפן סמוך למים הכלכליים של יפן.

על פי הדיווחים בסוכנויות הידיעות, הממשל החדש בוושינגטון ניסה בשבועות האחרונים ליצור קשר עם הצפון קוריאנים אך אלו לא הגיבו לניסיונות האמריקנים לתקשר איתם.

כזכור, המגעים שהחלו לפני שנתיים בין הצדדים לא התקדמו לאור סירובם של הקוריאנים להצהיר על התפרקותם מנשק גרעיני, ודרישתם להסרת הסנקציות הכלכליות נגדם ללא תנאי, דבר שכמובן ארה"ב לא יכולה להסכים לו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר