הסבך הפוליטי

נסתם הגולל? סמוטריץ'; 'לא תקום ממשלת ימין עם עבאס'

יו״ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' מסיר היום מסדר היום את אופציית ממשלת ימין בתמיכת עבאס וקורא לסער ובנט להצטרף לממשלה. "צריכים לכבד את התוצאה הדמוקרטית", הסביר (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
סמוטריץ' (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ' מסיר מסדר היום את אופציית ממשלת ימין בתמיכת עבאס וקורא לסער ובנט להצטרף לממשלת ימין.

"לא תקום ממשלת ימין שתתבסס על רע"מ של מנסור עבאס. נקודה. לא מבפנים, לא מבחוץ, לא בהמנעות, ולא באיזה ישראבלופ אחר. תומכי טרור ששוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית אינם שותף לגיטימי לשום ממשלה", כתב סמוטריץ' הבוקר.

"לצביעות של השמאל, שרודף אחרי נתניהו שהביא הישגים אדירים למדינת ישראל, ובכדי להחליף אותו מוכן למכור את מדינת ישראל למי שמזדהים עם הגרועים שבאויביה - כבר התרגלנו למרבה הצער. הקולות חסרי האחריות של גורמים מסויימים בימין בימים האחרונים, שתומכים שהישענות כזו על "עבאס הנחמד" משקפים בלבול מסוכן", טוען יו"ר הציונות הדתית.

סמוטריץ' אמר כי לדעתו הפתרון הפוליטי צריך להיות אחר, "חברים, תוציאו את זה לכם מהראש. לא יהיה. מה כן יהיה? נפתלי בנט וגדעון סער חייבים לשים את העניינים האישיים בצד ולהיכנס לממשלת ימין. הם יכולים וצריכים להציב כתנאי לכך דרישות שיהפכו את הממשלה הזו לימנית באמת - במשפט, בהתיישבות, בביטחון, בזהות היהודית, בהוצאת המסתננים, בכלכלה, ועוד. הציונות הדתית תגבה אותם כמובן בדרישות האלה, ואני משוכנע שכך גם המפלגות החרדיות".

"הצעד הזה מתחייב מטובת מדינת ישראל, אבל גם מהדמוקרטיה ומתוצאות הבחירות. בנט וסער, ביחד ולחוד, הציבו את עצמם בבחירות האלה כמועמדים לראשות הממשלה מהימין במקום נתניהו. לגיטימי לחלוטין. אבל הם נכשלו והעם אמר את דברו בצורה ברורה. נתניהו קיבל פי חמש קולות מכל אחד מהם. ציבור הימין אמר להם "לא" נחרץ וביקש שנתניהו ימשיך להוביל את המחנה", טוען סמוטריץ'.

"סער ובנט צריכים לכבד את התוצאה הדמוקרטית, להצטרף לממשלה לאומית ולהוציא את מדינת ישראל מהבוץ. יש יותר מידי עניינים דחופים על הפרק והציבור לא יסלח למי שלא יגלה את האחריות הנדרשת ויתן לשיקולים אישיים, לשנאות וחרמות, לגבור על טובת המדינה", תוקף סמוטריץ' ומוסיף בפנייה אישית לבנט וסער, "נפתלי, גדעון, אני מוכן לשבת עוד היום ולתאם את הדרישות המהותיות שלנו מנתניהו כך שניתן יהיה להקים מיד לאחר הפסח ממשלת ימין אמיתית, טובה ומתפקדת שתתמודד עם האתגרים הרבים המונחים לפתחנו. שימו הכל בצד ובואו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר