ימצא 'פסולים'?

לא מתייאש: נתניהו רוצה להעביר מנדט מ'הרשימה המשותפת'

דיווח: נתניהו הורה להקים צוות בדיקה שינסה למצוא קולות פסולים וטעויות הקלדה אצל 'הרשימה המשותפת', כאשר אם יימצאו 2,600 כאלה, הליכוד וגוש תומכיו ירוויחו מנדט (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו, במוצאי הבחירות (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי. תמונה: Olivier Fitoussi/Flash90)

ראש הממשלה לא מרים ידיים, ומנסה להשוות את יחסי הגושים: על פי דיווח באתר 'ישראל היום', נתניהו הורה לליכוד להקים צוות בדיקה שינסה למצוא קולות פסולים וטעויות הקלדה אצל 'הרשימה המשותפת'.

על פי המספרים הנוכחיים, שעלו מתוצאות האמת, אם יימצאו אצל 'המשותפת' 2,600 קולות פסולים, הליכוד הוא שיזכה במנדט הנוסף, יעלה ל-31 ויביא כך את גוש נתניהו ו'ימינה' ל-60.

בצוות הבדיקה, כך דיווח הכתב יהודה שלזינגר, חברים עורך הדין של הליכוד, מיכאל ראבילו, הח"כ הטרי מ'הציונות הדתית' עו"ד שמחה רוטמן וח"כ עמית הלוי הזכור ממאבקו בוועדת הבחירות המרכזית בסבב הבחירות הראשון (2019).

מנגד, בעקבות הרוב היחסי שהשיג גוש מתנגד נתניהו, כפי שעלה בתום ספירת המעטפות הכפולות, מנסות המפלגות החברות בו להוביל מהלך שיקשה על המשך הישרדותו הפוליטית של נתניהו.

במשחק הזמן הזה, בין השבעת הכנסת ה-24 להטלת המנדט להרכבת הממשלה, הציע כצפוי יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, את מה שהגדיר כ"שלב הראשון שימנע בחירות נוספות".

"נדרשת הצעת חוק שתמנע מחבר כנסת עם כתב אישום להיות מועמד להרכבת ממשלה", צייץ איווט, "ואני מצפה מכל הצדדים שמייחלים לשינוי, עליו דיברו בחודשים האחרונים, לגלות אחריות ולהצטרף לכך".

יו"ר 'תקווה חדשה', גדעון סער, אמר כזכור עוד קודם הבחירות כי "ישקול הצעה שכזו", אבל סייג כי גם אם יתמוך בה היא תחול מהכנסת הבאה בלבד.

אם אכן יאושר מהלך שכזה, המשמעות היא כי במידה וישראל תצא לבחירות חמישיות, בנימין נתניהו לא יוכל לאחריהן להרכיב ממשלה - אלא אם אז יבטל את החוק המדובר.

נכון לעכשיו שני חברים ב'רשימה המשותפת', נציגי 'תע"ל' אחמד טיבי ואוסאמה סעדי, לא מוכנים להודיע אם יסכימו למהלך כזה. כך פורסם ב'כאן חדשות'.

מפלגת הליכוד מיהרה להגיב להצעתו של ליברמן, ובהודעתה הרשמית נכתב: "גוש שינוי הוא מונח מכובס לגוש אנטי דמוקרטי. השינוי היחיד שהם באמת רוצים להביא הם חוקים הקיימים רק באיראן לסינון מועמדים ולהביא לביטול הבחירה הדמוקרטית של למעלה ממיליון אזרחים בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר