תחזית האימים החרדית

בהמלצת הערבים: לפיד יקבל את המנדט להרכיב ממשלה?

יו"ר יש עתיד החל בשיחות גישוש עם חבריו לגוש, הצפויים להמליץ לנשיא לתת לו את המנדט להרכיב ממשלה. אם גם 'המשותפת' תצטרף, יהיו לו יותר ממליצים מנתניהו • חשש החרדים יתממש? (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו ולפיד (צילום: marc israel sellem, miriam alster/Flash90)

במערכת הפוליטית צופים, כאפשרות ריאלית לחלוטין, כי בשבוע הבא יטיל נשיא המדינה ראובן ריבלין את מלאכת הרכבת הממשלה, על יו"ר מפלגת יש עתיד ח"כ יאיר לפיד.

הערכה זו באה על רקע פרסומם הרשמי של תוצאות הבחירות, בתום ספירת כלל הקולות, שהעמידו את הגוש התומך בנתניהו על 52 ח"כים בלבד ואת הגוש המתנגד לו על 57, כשבתווך ה-7 ימינה וה-4 של רע"מ.

כבר הערב (חמישי) נפגש יאיר לפיד עם מרב מיכאלי, יו"ר מפלגת העבודה, והם קבעו "להמשיך ולשוחח על הדרכים להחלפת 'שלטון נתניהו'', זאת בהמשך לשיחות גישוש ראשוניות שקיים עם ראשי סיעות נוספות.

במפלגות החרדיות מתייחסים לאפשרות שלפיד יוביל במרוץ להרכבת ממשלה כתחזית אימים, אך נכון לעכשיו הוא לכאורה זקוק רק להמלצתה של 'הרשימה המשותפת' כדי ליטול את הבכורה מידי נתניהו.

את תמיכתן של המפלגות ישראל ביתנו, העבודה, מרצ ותקווה חדשה, שיצטרפו בכך ליש עתיד, צפוי לפיד לקבל ללא קושי מיוחד, וכעת הוא יהיה תלוי ב'משותפת' בלבד.

לפיד מרוצה, אמש (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי)

אם הוא לא יצליח בכך, יהיו בחיקו של לפיד 51 חברי כנסת ממליצים בלבד, בעוד לנתניהו ישנם כבר 52 כאלו: הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית.

גם גורלו של נתניהו תלוי ברשימה ערבית, רע"מ האסלאמית בראשות מנסור עבאס, שמצידה מנהלת מגעים עם שני הצדדים, ותאפשר הקמת ממשלה לזה שימלא את מירב דרישותיה עבור אזרחי ישראל הערבים.

הערב הודיעה רע"מ באופן רשמי, כי היא "מתחייבת לעשות כל שביכולתה כדי לשנות את המציאות ברחוב הערבי, ותציב על שולחנה של כל ממשלה את הדרישות הדחופות לשם כך".

אם הסיכום עם רע"מ לא יעלה יפה, בפרט לאור התנגדותם של גורמים בימין (דוגמת 'הציונות הדתית'), גם תמיכה אפשרית של נפתלי בנט ומפלגתו 'ימינה' לא תועיל לנתניהו בבואו להרכיב ממשלה.

גם הסיכוי ש'ימינה' תחבור לגוש מתנגדי נתניהו לא יורד מהפרק, אך תלוי בהחלטתו של בנט ליסוג מההתחייבות שלא לשבת בממשלה של לפיד ובממשלה שתישען על תמיכה של 'המשותפת'.

כך או כך, הסיכון להליכה לבחירות חמישיות - בתוך כשנתיים וחצי - בהחלט קיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר