חוקים ופגישות

בגוש 'רק לא ביבי' מנסים להקים ממשלה; לפיד וגנץ נפגשו

מנהיגי 'גוש רק לא ביבי' ינסו בימים הקרובים להרכיב ממשלה בכדי להוריד את בנימין נתניהו מהשלטון • יאיר לפיד ובני גנץ נפגשו הערב לאחר נתק ממושך • איווט ליברמן הודיע: נמליץ על לפיד (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
לפיד, גנץ ונתניהו (צילום: נועם ריבקין פנטון ותומר נויברג - פלאש 90)

יו"ר 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, ממשיך בניסיונות לקבל מנשיא המדינה, ראובן ריבלין, את המנדט להרכבת הממשלה, והערב (ראשון) הוא נפגש עם חברו לשעבר, ח"כ בני גנץ, יו"ר 'כחול לבן', פגישה שסיימה נתק של חודשים ארוכים מאז כנס גנץ לממשלה נתניהו.

בהודעה שנמסרה לאחר הפגישה נכתב: "הסתיימה פגישתם של שר הביטחון בני גנץ ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. השניים שוחחו על הדרכים להקמת הממשלה ולהחלפתו של נתניהו. השיח בין הצדדים צפוי להימשך בימים הקרובים".

במקביל, נמסר כי יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט ויו"ר 'תקווה חדשה' גדעון סער שוחחו הערב פעם נוספת, בהמשך לפגישתם ביום חמישי, "לעדכון ותיאום עמדות לקראת המהלכים להקמת ממשלה חדשה".

בתגובה, אמר יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' כי הוא "מקווה מאוד ששיחות התיאום ביניהם עוסקות בגיבוש דרישות מהותיות שהשניים יציבו כתנאי לכניסה לממשלת ימין, ולא חלילה בהקמת ממשלת שמאל מסוכנת שתישען על תומכי הטרור הערבים".

בתוך כך, יו"ר 'ישראל ביתנו', ח"כ אביגדור ליברמן, הודיע היום כי סיעתו תמליץ אצל נשיא המדינה כי יאיר לפיד הוא זה שירכיב את הממשלה הבאה: "חשוב להדגיש שכל התחייבות של ישראל ביתנו לפני הבחירות תקפה גם היום. כפי שהודענו, אנו נמליץ על יו"ר המפלגה מגוש השינוי, שתקבל את מספר המנדטים הגבוה ביותר, כמועמד להרכבת הממשלה".

כמו כן, ליברמן הודיע: "עם השבעת הכנסת ה-24, ישראל ביתנו תגיש הצעת חוק שתגביל כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות בלבד, הצעה שנתניהו תמך בה בעבר.

"הצעת חוק נוספת שנגיש תחייב התפטרות ראש ממשלה עקב הגשת כתב אישום, כפי שעברה בקריאה טרומית בכנסת ב-21.5.2008 בתמיכת הליכוד, כולל בנימין נתניהו, המפלגות החרדיות, מפלגת העבודה, שהצעת החוק הוגשה על ידי אחד מחבריה, ומרצ".

יצוין כי יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, נפגש ביממה האחרונה עם יאיר לפיד, אך לא נרשמה התקדמות משמעותית בין הצדדים ועמאס שומר את האפשרות לתמוך בממשלה בראשות בנימין נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר