"רוצה לחשוב"

גפני לא עונה לנתניהו; יש לו אופציה אחרת?

על פי הדיווחים, יו"ר יהדות התורה משה גפני, לא עונה לשיחות הטלפון של נתניהו, אך האם באמת יש לו אופציות אחרות על שולחנו או שמדובר רק על הוצאת הזעם? (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
גפני ונתניהו (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

למשבר הפוליטי המורכב ביותר שידעה ישראל אחראים כל נציגי הציבור, מי יותר ומי פחות. עיקר השיח מתמקד בנתניהו מימין ובלפיד וליברמן מגוש מתנגדיו, אבל גם ל'ש"ס' ול'יהדות התורה' יש חלק בקיפאון.

המפלגות החרדיות, שבעבר היו נושאות בגאווה את תואר "לשון המאזניים" בפוליטיקה, החליטו להיצמד לבנימין נתניהו, גם במחיר של ארבע מערכות בחירות רצופות.

בשלוש הפעמים הקודמות לדרעי, ליצמן וגפני לא היה לאן ללכת. ממול ניצב בני גנץ, אדם סביר ונוח לעבודה, אך איתו הסדין האדום יאיר לפיד. תסריט ובו ממליכים את יאיר לפיד לראש ממשלה ברוטציה לא היה בנמצא.

הפעם, בנוסף למגיפת הקורונה ששינתה את כללי המשחק, מול נתניהו ניצבים בנט וסער כמועמדים להרכבת ממשלה. גפני, שכועס על רה"מ על גניבת הקולות החרדיים והעברתם לסמוטריץ', רוצה להעביר את נתניהו מסע מפרך עד להמלצה אצל הנשיא, וכבר שלח מסרים בנושא בתקשורת. היום פורסם בכאן 11 כי גפני ביקש זמן "לחשוב" האם להמליץ על נתניהו.

קשה מאוד לראות את יו"ר 'יהדות התורה' ונציגיו לא ממליצים על בנימין נתניהו להרכבת הממשלה ביום שני הקרוב, וקיים יסוד להניח שהמסרים המבלבלים הם רק ניסיון לקושש כוח במו"מ של טרום הענקת המנדט.

אם בכלל ישנו סיכוי לחציית קווים של גפני, והוא בכל מקרה קטן, זה רק אם יתומו ימי המנדט של בנימין נתניהו והמלאכה תעבור לחבר כנסת אחר. אז, בתרחישים מורכבים מבחינה מספרית, יכול גפני לומר "שלום" לברית הארוכה עם נתניהו, בתמורה להתחייבויות מכובדות בגוש השני.

הסיכוי למעשה זה קטן מכיוון שמפלגות הגוש הנגדי קשות לעיכול עבור 'יהדות התורה': ליברמן פסול, כך גם גלעד קריב הרפורמי שברשימת 'העבודה'. עם זאת, טוענים בכירים במפלגה בפני 'כיכר השבת', "הפעם נחפש חלופות". גם גורמים בגוש השינוי עימם שוחחנו אומרים כי "גפני כבר בודק אפשרויות אחרות", אבל גם להם נראה כי "כרגע זה רק ניסיון להלחיץ את נתניהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר