תככים בגוש השינוי

סער דוחק בלפיד: תמליץ על נפתלי בנט

יו"ר 'תקווה חדשה' ביקש מלפיד להמליץ על יו"ר 'ימינה' בנט, כדי שלא יחבור לנתניהו • יו"ר 'יש עתיד' השאיר את האפשרות שלא יכהן רה"מ פתוחה, אבל דרש את המנדט ראשון (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Tomer Neuberg/Flash90, מרים אלסטר)

ציר מתנגדי נתניהו במאבק פנימי: יו"ר 'תקווה חדשה', גדעון סער, עורר סערה כאשר פנה פומבית ליו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, ודרש ממנו - על אף 17 המנדטים שהשיג לפני שבוע - להודיע כי ימליץ בשבוע הבא בפני נשיא המדינה על יו"ר 'ימינה', נפתלי בנט, לראשות הממשלה, על אף שבעת המנדטים שלו.

סער כתב בחשבון הטוויטר שלו, ברקע ניסיונות לפיד להשיג מספיק ממליצים כדי לקבל את מלאכת הרכבת הממשלה: "בליל הבחירות, לפני שבוע, הודעתי שנפעל ללא אגו להקמת ממשלת שינוי. היום מחובתי לומר: משחק איסוף ההמלצות לא יביא להקמת ממשלה, אלא נסיון תכליתי ומהיר לביסוס רוב פרלמנטרי ריאלי. חלון ההזדמנויות מוגבל בזמן. לפיד, אני ויתרתי על האגו. עכשיו תורך".

יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, שבמהלך מערכת הבחירות הודיע כי יוותר על כהונה כראש ממשלה כדי להדיח את בנימין נתניהו מכסאו, השיב: "כדי להקים ממשלת שינוי, נהיה מוכנים לויתורים כואבים. אין דבר שאני לא מוכן לבחון, אין אבן שלא נהפוך, אין אפשרות שלא נשקול כדי להקים את ממשלת השינוי ולהוציא את נתניהו מבלפור. המדינה חשובה יותר מהשאיפות האישיות שלי, או של כל אחד אחר".

עם זאת, דרש לפיד להדגיש, כי בעיניו על כל 61 חברי גוש השינוי להמליץ עליו בפני הנשיא, כדי שיקבל את המנדט ראשון, ורק אז הוויתורים יתחילו להיות חלק במשחק ההרכבה: "המשימה של 'גוש השינוי' לשבוע הקרוב היא למנוע את הסכנה שהנשיא יטיל על נתניהו את הקמת הממשלה. כדי שזה לא יקרה, כל מפלגות 'גוש השינוי' צריכות להמליץ על 'יש עתיד', המפלגה הגדולה בגוש. מרגע שיתחיל התהליך, הכל יהיה על השולחן. נהיה מוכנים לוויתורים כואבים, העיקר להקים ממשלת שינוי".

יו"ר 'תקווה חדשה', שקרא את הדברים, הגיב על דברי יאיר לפיד: "שלב הוויתורים הוא עכשיו. אח"כ עלול להיות מאוחר מדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר