ביצוע לייב באולפן

עדי רן: יש לנו נמק באמונה, אנחנו כבר לא מאמינים מספיק

הזמר והיוצר עדי רן בראיון חג מיוחד באולפן 'כיכר השבת' לרגל הסינגל החדש שלו "הגואל המשיח" שיר שכתב בהשראת התקופה ובהמתנה למשיח. צפו בעדי רן בראיון נוקב ו"בועט" כהרגלו (המבקר)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

הזמר והיוצר עדי רן, היה מפורצי הדרך של המוזיקה היהודית המקורית, לפני למעלה מ-20 שנה. אלבומו "האחרון שבעם" נחשב לאלבום מופת שהתווה את הדרך לאמנים רבים אחריו. מאז הוציא שבעה אלבומי אולפן שניפקו לא מעט להיטים. כעת הוא יוצא עם סינגל חדש "הגואל המשיח" שכהרגלו כתב והלחין בעצמו. שיר העוסק בציפייה למשיח שיבוא ויגאלנו במהרה.

בראיון חג באולפן כיכר השבת, מספר רן על הסיבות שהביאו אותו לכתיבת השיר החדש, "הרגשתי בשנה האחרונה שהמצב רק מחמיר, אנחנו פשוט חייבים שיגיע כבר המשיח, משהו כזה שלא יפחד מאף אחד ואי אפשר יהיה לשחד אותו. הוא ידבר וכולם יקשיבו לו. הוא חייב להיות משהו עם כוח אלוקי בשביל זה".

עדי רן שמשמש גם כשופט הוותיק בריאליטי המוזיקה המצליח "הקול הבא" כבר שלוש עונות, מספר על השפיטה בתכנית, המפגש עם אמנים צעירים שניצבים על הבמה מול שופטי התכנית וגם מעניק טיפים לאמנים מתחילים שרוצים להצליח."טוקר לא נותן לי לדבר, אם הוא לא היה מפסיק אותי הייתי מדבר שעות", הוא אומר בחיוך.

"העונה הראשונה הייתה הטובה ביותר, והעונה הנוכחית התחילה עכשיו לטפס כי נותרו רק הטובים ביותר", הוא מוסיף.

הוא מתייחס למוזיקה היהודית העכשווית ואומר, "יש טרנד של זמרי איכות מבחינת שירה, דבר שהיה בעבר וחזר. אני הייתי יותר בעד שהמוזיקה תגיע יותר עם אמנים שכותבים ויוצרים וגם הנגנים שסביבו הם לא רק תזמורת אלא חלק מההפקה ממש. אני הייתי שמח אם הלהקות היו חוזרות, לא רק זמר אלא להקות שעושות מוזיקה, שהיא לא רק מילים ומנגינה".

"הייתי שואל אמן מתחיל, למה הוא בכלל רוצה את זה. זה העיקר. אם הוא רוצה את זה כי הוא חושב שלהיות זמר זה מקצוע נהדר והכי קל בעולם שידע שזה לא ככה. סטטיסטית רובם לא מצליחים וגם אם מצליחים זה לא דבר פשוט ולפעמים נמשך תקופה קצרה", אומר רן ומוסיף, "רק אם זה חלק ממך ואתה רואה בזה שליחות שיש לך מה לתרום לעולם ואתה מוכן לשלם את המחירים, להיות אמן זה לא דבר מסודר ולא פרנסה מסודרת זה לא חיים קלים".

"הבעיה באמנות שזה לא דבר שאנשים מרגישים שהם צריכים כמו לחם. אם יהיה תור להופעה ותור לפלאפל אני מבטיח לך שהתור לפלאפל יהיה מלא יותר", אומר רן בחיוך.

צפו בראיון המלא ובביצוע באולפן ללהיט החדש:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר