המגעים הפוליטיים

בכיר ברע"מ: נתמוך מבחוץ בגוש נתניהו

מפלגת רע"מ של ח"כ מנסור עבאס קיבלה החלטה עקרונית לתמוך מבחוץ בקואליציה בראשות בנימין נתניהו, אך מציבה לשם כך מספר דרישות - עליהן היא מבטיחה להתעקש (בארץ)

מנסור עבאס (צילום: Flash90)

המגעים הפוליטיים: מפלגת רע"מ של ח"כ מנסור עבאס, קיבלה החלטה עקרונית "לתמוך מבחוץ בקואליציה בראשות בנימין נתניהו", כך אומר בכיר במפלגה לכתב לענייני ערבים של "ישראל היום", דניאל סיריוטי.

לדברי הבכיר, כפי שמתפרסם הבוקר (רביעי) ב'ישראל היום', ההחלטה לתמוך מבחוץ בקואליציה בראשותו של נתניהו אינה מבטיחה כי רע"מ תמליץ על מועמדותו של נתניהו להרכבת הממשלה.

הוא הוסיף כי ההחלטה לתמוך בקואליציה כזו עשויה עוד להשתנות אם דרישותיה של רע"מ לא ייענו.

ומה הם דורשים? ברע"מ ידרשו שלא לתת לאיתמר בן גביר תפקיד אופרטיבי או כל מינוי מיניסטריאלי בכיר. כמו כן, המפלגה תדרוש להגדיל משמעותית את התקציבים לחברה הערבית למלחמה בפשיעה במגזר, וכן ידרשו לדון בהקפאת חוק קמיניץ וביטול או לכל הפחות שינויים משמעותיים בחוק הלאום.

על הסיבות להחלטה העקרונית לתמוך מבחוץ, הוא אומר כי "בראש ובראשונה מכך שלגוש השינוי אין שום מועמד רציני לראשות הממשלה ובמצב הזה ממשלה בראשות לפיד גם עם תמיכתה של רע"מ, תהיה לא יציבה ותכלה את ימיה זמן קצר לאחר שתקום. ממשלה של גוש נתניהו בראשותו תהיה יציבה יותר ותסייע לנו להשיג את המטרות שהצבנו למען החברה הערבית".

"גם לפני שהתפצלנו מהרשימה המשותפת גערו בנו וביקרו אותנו שאנחנו הולכים להתאבדות פוליטית והוכחנו ההפך לאחר שהציבור הערבי נתן לנו את המנדט והאמון בדרך שהצענו", אומר הבכיר. "30 שנה ניסינו את הדרך הבדלנית ולא הגענו לשום מקום. הגיע הזמן לשנות".

עד כה, נועד ח"כ עבאס עם ראשי מפלגות גוש 'רק לא ביבי', בהם יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ ויו"ר 'העבודה' מרב מיכאלי.

לעומת זאת, בגוש של נתניהו, יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ', ממשיך להערים קשיים ומסרב לפי שעה להקמת ממשלה תוך שיתוף פעולה עם רע"מ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר