"שני דברים שלקחתי מאבא"

"נגמרו לי הדמעות והבכי"; הבן נפרד מעל הקבר הטרי • צפו

רק לאחר סתימת הגולל על קברו הטרי של אביו, חיים הר כסף ז"ל, הצליח מוטי, הבן, לשאת את דברי ההספד שלו, ובו שני דברים שלוקח איתו לחיים מאביו • צפו בהספד המלא, רווי האמונה (דיין האמת)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום וידאו: יחזקאל איטקין; תמונה ראשית: יחזקאל איטקין ודוברות 'הצלה')

תיעוד קורע לב: מוטי הר-כסף, נשא הלילה (רביעי) הספד שכולו אמונה, על קברו הטרי של אביו, איש החסד ר' חיים זאב הר-כסף ז"ל, שעות ספורות לאחר שנהרג בתאונת דרכים קטלנית בכביש 6.

"נגמרו לי הדמעות והבכי ועכשיו אני יכול לדבר סוף סוף", אמר הבן בקול חנוק רגע אחרי סתימת הגולל על אביו שהלך בפתע פתאום, "יש שני דברים שלקחתי מאבא שלי וזה מסורת שלי שאני אנחיל ואמשיך אותה בעזרת השם".

"הדבר הראשון", המשיך הבן בהספדו, "מאז שאני קטן, אני זוכר שהדבר הראשון שעמד לנגד עיניו זה האחר, קודם כל האנשים שמסביב, אני כבר אסתדר, קודם כל עם ישראל, אני זוכר את אבא יוצא להציל חיים באמצע קידוש".

מוטי המשיך וספד לאביו היקר ז"ל: "הדבר השני: בגיל 14 שהיה לי משבר בישיבה קטנה, כשאתה בטוח שכל העולם הולך להיחרב, אבא תפס אותי לשיחה קשה, היה קצת מריבות וויכוחים, אבל הסיכום של השיחה והמסר היה שמשברים כולם חווים, והכל זה ניסיונות מהשם יתברך.

"מה שקרה עכשיו זה המשבר הכי קשה שיש - אבא אני מבטיח לך שאני, אמא והאחים, נהיה הכי חזקים שיש, אנחנו מאמינים באמונה שלמה שזה לטובה אפילו שאנחנו לא רואים את זה, נתראה אחרי תחיית המתים".

המנוח ז"ל, מספר על מעשי החסד (צילום: דוברות הצלה)

אלפים ליוו הלילה (רביעי) למנוחות את איש החסד ר' חיים זאב הר-כסף ז"ל, שעות ספורות לאחר שנהרג בתאונת דרכים קשה בכביש 6. מסע הלווייה יצא מבית המדרש 'מתיבתא' שברחוב הרב קוק 2 בבני ברק לעבר בית העלמין ירקון בפתח תקווה. בראשות ההלווייה נסעו עשרות אופנועים ואמבולנסים של ארגון 'מד"א-הצלה' שהעניקו כבוד אחרון למתנדב הוותיק והמסור, שפעל ללא לאות למען הצלת חיים.

בעקבות קדושת חול המועד פסח לא התקיימו הספדים כמקובל, ילדיו אמרו דברי פרידה קצרים בדמעות וסיפרו על כמה שאביהם היה מקפיד לקבוע עיתים לתורה ותמיד היה דואג להם.

בנו יצחק מנחם, בן ה-20, שהיה עד לתאונה הקטלנית וניסה לבצע פעולות החייאה באביו בזירה, ספד לו ואמר: "אבא היה תלמיד חכם עצום. אנשים לא הכירו אותו. כמה סימלי שהוא נפטר בחול המועד שאסור להספיד כפי שאבא לא רצה שיידעו כמה גדול הוא, כמה מעשים טובים הוא עשה. רק בערב פסח הוא נתן משלו בשביל יהודי שהיה חסר לו מצות. אנחנו לא מאמינים שאנחנו מלווים אותך. תהיה עלינו מליץ יושר. חינכת אותנו להיות חזקים ומוצלחים ונעשה הכול כמו שחינכת אותנו".

ההמונים במסע הלוויה (צילום: בעריש פילמר)

אחיו של ההרוג, דניאל הר כסף, ספד בדמעות ואמר: "היית עמוד השדרה של המשפחה וככה נזכור אותך לתמיד. מתגעגעים כבר ומתקשים להיפרד. כמה אנשים הצלת בחייך, אין ספור. יהודים נבחנים במקומות הקשים לכן נתמודד וניקח את זה לעילוי נשמתך. אני יודע שזה מה שהיית רוצה".

הגאון ר' שמואל אליעזר שטרן, רב מערב העיר בני ברק ורב ארגון הצלה, נשא דברים בבכיות: "שמחת החג הושבתה. לפי ההלכה אין להספיד אבל מה לעשות שהדמעות חונקות אותנו. מה זאת היתה לנו כרעם ביום בהיר.

"ר' חיים שהקדיש את כל חייו לעזור לאחרים מי היה מאמין שחייו נגדעו כך בפתע פתאום. היה רץ תמיד ראש וראשון לכל דבר שבקדושה ולהצלת חיים. כל כולו היה להחיות נפשות רבות בישראל. תמיד עשה הכול בחדווה ובזריזות ובמסירות. הוא נקטף מאיתנו פתאום בחצי ימיו. זכו ר' חיים ורעייתו להקים בית לתפארת וכעת הבית הזה כספינה הנטרפת בים. הילדים נשארו כצאן ללא רועה. הזעקה שלהם בוקעת שחקים ורקיעים. קשה עליי פרידתך. רק היום בבוקר קיבלת בתפילת שחרית איתנו עלייה ועכשיו קיבלת עלייה למרומים. שהקב"ה יהפוך את האבל הגדול הזה לימים טובים, לששון ולשמחה".

כזכור, אמש (שלישי) בשעות אחר-הצהריים, בעת שבני המשפחה נסעו לטיול בצפון - בשתי מכוניות, הרכב בו נסע חיים ז"ל עם שלושה מילדיו איבד שליטה והתנגש בקיר. אשתו רויטל ובנו יצחק, נסעו ברכב נפרד והיו עדים לתאונה הקשה.

מחקירה ראשונית עולה כי חיים הר כסף ז"ל איבד שליטה במכונית, מסיבה לא ברורה, וכך המכונית סטתה שמאלה מהנתיב, עלתה על המדרכה - פגעה בקיר המנהרה הסמוכה למחלף עין תות לכיוון צפון, בכביש 6, ועפה לצד השני תוך שהיא פוגעת בקיר ונבלמת.

הבן יצחק, המתנדב במד"א, מיהר להגיש עזרה ראשונה לאביו והחל לבצע בו פעולות החייאה, אך כעבור זמן קצר נקבע מותו בבית החולים למגינת לב בני המשפחה והמכרים הרבים.

בבית החולים רמב"ם בחיפה הרופאים ממשיכים להיאבק על חייה של הבת נעמה בת רויטל שרה, בת ה-17, הלומדת בתיכון 'לוסטיג', שנפצעה קשה בתאונה. בנו ופעוט בן שנתיים נפצעו באורח קל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר