תיעוד מקומם

"רשעות לשמה": החרדים בפתח תקווה ספגו קנסות בגלל מסכה

הן בסך הכל באו לפארק המרכזי כדי לבלות עם ילדיהן בחול המועד, אך יצאו משם עם מכה כואבת בכיס: משפחות חרדיות ספגו בפ"ת קנסות מיותרים על אי עטיית מסכה • תיעוד (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
התיעוד המקומם (ללא קרדיט)

משפחות חרדיות רבות, שהגיעו במהלך היום (רביעי) לבילוי-חול המועד בפארק הגדול בפתח תקווה, נקנסו במאות שקלים, כל אחת, על ידי פקחי עירייה, שהגיעו למקום בליווי שוטרים, לטענתם בשל אי עטיית מסכה.

כזכור, לאחרונה פורסמה ב'כיכר השבת' כוונתו של משרד הבריאות לפטור את אזרחי ישראל מחובת המסכות, בשל מיגור הקורונה, והשבוע אף דווח ב'חדשות 13' כי בכירים במשטרה הנחו לא לאכוף עוד עטיית מסכות בשטחים פתוחים.

אך הפקחים היום בפתח תקווה היו נחושים, כאמור, לפעול הפוך. כמו כן, בתיעוד שהגיע ל'כיכר השבת' נשמעה הטענה כי הקנסות ניתנו אך ורק לחרדים, כולל לאלו שעטו מסיכה - אך לא על הפה ועל האף, כאשר חילוני שעבר בשטח הפארק ללא מסכה כלל, לא נקנס.

"מדוע אתם באים לכאן, רק כי כולם פה חרדים?", נשמע מקשה אחד מהחרדים, על הפקחים: "מדוע לא ראינו אתכם מבצעים אכיפה בשוק העירוני ובקניון, שם יש אנשים רבים שלא עוטים מסכות".

אחד מהתושבים אמר לאחר מכן, בשיחה עם 'כיכר השבת', כי המקום היחיד בו היתה פעילות אכיפה בנושא המסכות, הינו בעיר פתח תקווה, בעוד בפארקים אחרים, בערים אחרות דוגמת רעננה, הרצליה ואשדוד, כלל לא התקיימו פעולות אכיפה שכאלו.

בנוסף, לטענתו, ב'לונה פארק' מאורגן שהתקיים על ידי עיריית פתח תקווה, לא הקפידו כלל על עטיית מסכות - וגם לא התבצעו פעולות אכיפה כלל.

"זו רשעות לשמה", בטוח תושב נוסף, חרדי המתגורר בפתח תקווה, "ה'לימוד זכות' היחיד שיש לי על התנהגות העירייה, הוא הרצון הבוער להעשיר את קופתה על חשבון הכיס של החרדי המצוי".

יצוין, כי הפארק המדובר הוא זה שבגינו החליטה יהדות התורה באופן רשמי לא לתמוך ברמי גרינברג בבחירות האחרונות לעירייה, לאחר שהבטיח בקמפיין לדאוג כי יישאר פתוח כל השבוע, תוך חילול שבת קודש ומועדי ישראל.

רה"ע גרינברג, "דואג" לפארק (מתוך קמפיין הבחירות)

מדוברות העירייה נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "לא מדובר באכיפה יזומה, אלא בפקחים שבאו למקום בעקבות תלונות של תושבים במוקד העירוני על ציבור גדול שמסתובב בפארק ללא מסכות בניגוד לחוק ולמקובל".

"בניגוד לטענות, הפקחים חילקו קנסות רק לאחר התראה. כל מי שהסתובב ללא מסכה, חרדי כחילוני, קיבל התראה מהפקח וכאמור לא נקנס. ומי שהחליט להתחכם ולא ללבוש מסיכה - קיבל קנס, שוב - חילוני כחרדי".

לפי העירייה, "החוק שקובע כי כולם מחויים בלבישת מסיכה עדיין קיים. וכשתושבים שעדיין חוששים לבריאותם מהקורונה - קוראים לגורמי האכיפה לאכוף את החוק, זה מה שעל גורמי האכיפה לעשות. לכן כל ניסיון לקחת את זה למקום של אפליה כלפי ציבור כזה או אחר, אין לו מקום והוא מנותק מהמציאות".

צפו בווידאו

  • תיעוד זה מופץ ברשתות החברתיות, וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם, הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בתיעוד נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר