שנה להסתלקותו

בית זקן הראשונים לציון יהפוך ל'מרכז תורה וחסד'

ביום השנה להסתלקותו של זקן הראשונים לציון, הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל, נחתם הסכם בין הנהלת המוסדות שבראשותו למשפחת ספרא להקמת מרכז מורשת בביתו של הרב זצ"ל (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
גלימת הראשל"צ זצ"ל (צילום: כיכר השבת)

במלאות 12 חודשים להסתלקותו של זקן הראשונים לציון, הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל, שנפטר בחול המועד פסח תש"פ, חתמו בצהריים (חמישי) בני משפחתו של הראש"ל עם נציגי משפחת ספרא על הסכם לפיו בית הרב בשכונת בית וגן בירושלים יהפוך למרכז תורה וחסד.

באירוע מצומצם שהתקיים בצהריים נחתם ההסכם בין הנהלת מוסדות 'בנין אב' - מייסודו של הראשל"צ זצ"ל- ובנו, הרב משה בקשי דורון, ולבין אלברטו ספרא, נציג משפחת ספרא מסאו פאולו ברזיל ובנו של יוסף ספרא ז"ל.

הראשל"צ זצ"ל ו יוסף ספרא ז"ל (צילום: לשכת הרב)

בהסכם נכתב כי בבית הרב יוקם 'מרכז למורשת הראשון לציון לתורה וחסד אשר יהיה הלב הפועם של המוסדות הרבים
שהוקמו על ידי הרב זצ"ל ותלמידיו".

מרכז המורש ייקר "בית הראש"ל- יד יוסף ספרא", על שם המנוח יוסף ספרא ז"ל, שנפטר בערב חנוכה האחרון. והיה מגדולי תומכי התורה והחסד ויד ימינם של הראשונים לציון לדורותיהם עוד בימיו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל.

בית הראשל"צ זצ"ל (צילום: לשכת הרב)

בבית הרב הסבירו כי: "מר ספרא ז"ל היה ידיד נפשו של זקן הראשונים לציון זצ"ל עשרות בשנים ולכן הוחלט להקדיש ולקרוא את מקום התורה החדש על שם שני האישים הדגולים הללו יחד. והינו חלק חשוב במפעל ההנצחה למר יוסף ספרא שבתי כנסת רבים ומוסדות תורה וחסד יוקמו על שמו בשנה הקרובה על ידי משפחתו שיחיו, לעילוי נשמתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר