רגעי הכרעה

בנט נועד עם נתניהו במשך כשלוש שעות; במוצ"ש יפגש עם לפיד

יו"ר 'ימינה' בנט נפגש במשך כשלוש שעות עם רה"מ ודן איתו בדרכים להרכבת ממשלה • בסביבתו שומרים על עמימות • גורם חרדי: "נמליץ על ביבי, לא פוסלים את בנט" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ' בניסן תשפ"א | 02.04.21
בנט בכניסה לפגישה (צילום: כאן חדשות)

בחירות חמישיות או ממשלה, הכדור ברגלי יו"ר 'ימינה', נפתלי בנט: אחרי הודעת יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' כי יסרב לממשלה בתמיכת מפלגת רע"מ של מנסור עבאס, יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט נועד היום (שישי) במשך כשלוש שעות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכת ראש הממשלה ברחוב קפלן בבירה, לדון עמו על הדרכים להרכבת ממשלה.

מלשכת בנט נמסר לאחר הפגישה כי "תמה פגישת יו"ר ימינה, נפתלי בנט, עם רה"מ נתניהו. השניים שוחחו על הצורך להקים ממשלה יציבה ומתפקדת בהקדם האפשרי וכן על האפשרויות להביא לכך בסיטואציה הפוליטית שנוצרה. סוכם כי הצדדים יעמדו בקשר בהמשך".

את הפגישה יזם רה"מ דווקא בלשכתו ולא במעונו הפרטי ברחוב בלפור, כדי לתת לבנט את תחושת "גודל השעה" והצורך ההכרחי בהקמת ממשלת ימין.

ההודעה על קיום פגישה זו פורסמה מספר דקות אחרי שנודע כי יו"ר 'ימינה' יפגש בשעות המאוחרות של מוצאי השבת עם יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד.

בכניסתו לפגישה, אמר בנט לכלי התקשורת כי "יש לנו מטרה אחת - להקים כמה שיותר מהר ממשלה טובה, יציבה שמטפלת באזרחי ישראל. לא נחסוך בשום מאמץ כדי להביא לתוצאה הזו".

מבחינת ניתוח ההצעות הרשמיות העומדות על השולחן, בכל אחת מהדרכים בה יחליט נפתלי בנט ללכת יש יתרונות וחסרונות.

אם יילך עם נתניהו, יתקשה לקבל רוטציה, בטח לא ראשון בסדר - אך יקבל ממשלת ימין. אם יילך עם לפיד, יכנס כנראה ללשכת רה"מ, אבל יצטרך לשבת עם ליברמן, מיכאלי והורוביץ סביב שולחן הממשלה, וככל הנראה יאלץ להסכים לתמיכת הרשימה המשותפת.

בהינתן המצב הנוכחי, בו לנתניהו אין 61 ח"כים ללא עריקים ממפלגות גוש מתנגדיו, ינסה בנט להעלות את מחירו ולהוציא מנתניהו מה שגנץ לא נצליח גם עם מספר רב יותר של מנדטים - חלק ראשון בממשלת רוטציה. במצב זה, יו"ר 'תקווה חדשה', גדעון סער, צפוי להיכנס איתו, וממשלת ימין נוספת תושבע. אם בנט יעמוד בכל התחייבויותיו לבוחר, אזרחי ישראל יצעדו שוב לקלפיות, בפעם החמישית תוך שנתיים וחצי.

במצב הרגיש הזה ובימים מכריעים אלו, כוורת בנט שומרת על עמימות במסרים, כדי לא לפגוע במהלכים הנרקמים להתפתח.

כפי שדווח מוקדם יותר, גורם במפלגות החרדיות אמר ל'כיכר השבת' כי "במידה ונתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה, הכל נפתח מחדש. אנחנו לא פוסלים את נפתלי בנט אוכל מועמד אחר מהימין, רק שחובת ההוכחה תהיה על כל אחד שיבקש את אמוננו שבכוחו להרכיב ממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר