דרמה בממלכה

ניסיון הפיכה בירדן; שורת בכירים הובלו למעצר

דריכות שיא בירדן, בעקבות מה שמדווח כניסיון הפיכה שכשל, כאשר הנסיך חמזה, אחיו למחצה של המלך עבדאללה, תכנן להדיחו מכסאו, עליו הוא יושב 22 שנה. כ-20 איש נעצרו (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
המלך עבדאללה (צילום: shutterstock)

שורה של מעצרים בוצעו ביממה האחרונה בירדן. כך נמסר הערב (מוצ"ש) בדיווח רשמי מטעם גורם מהימן בממלכה. על פי הפרסומים, הרקע למעצרים, הוא ניסיון הפיכה.

העיתון וושינגטון פוסט דיווח, כי הנסיך חמזה בן חוסיין, יורש העצר לשעבר,ו-20 בני אדם נוספים, נעצרו בגין "איום על יציבות המדינה, וניסיון להדיח מהשלטון את המלך עבדאללה".

הנסיך, הוא אחיו למחצה של המלך עבדאללה השני, השולט בירדן כבר 22 שנה, מאז מות אביו חוסיין בשנת 1999.

הנסיך חמזה, מימין (צילום: מתוך טוויטר)

"זו היתה מזימה מורכבת ומרחיקת לכת, שכוללת לפחות עוד בן מלוכה ירדני אחד, וכן מנהיגי שבטים וחברים בממסד הביטחוני של המדינה. בין העצורים, גם שריף חסן, אף הוא בן משפחת המלוכה, ובאסם עוודאללה, שהיה במשך שנים יועצו הקרוב של המלך עבדאללה וכיהן כשר האוצר", נכתב בידיעה.

עוד דווח, מפי גורם מודיעיני, כי "המזימה שעליה שקדו המעורבים, הייתה מאורגנת היטב, וכי נראה שלשותפים בה היו קשרים עם גורמים בחו"ל. צפויים מעצרים נוספים".

ירדן הרשמית הכחישה נחרצות כי הנסיך חמזה בן חוסיין נעצר או הוכנס למעצר בית, אך כן כאמור אישרה כי ביצעה שורה של מעצרים "מסיבות ביטחוניות".

על פ הודעת צבא ירדן, הנתון למרותו הבלעדית של המלך עבדאללה, הנסיך חמזה רק "התבקש לחדול מפעולות שפוגעות בביטחון וביציבות של הממלכה".

גורמים בכירים בדרג מקבלי ההחלטות בירושלים מסרו הערב, כי ירדן עדכנה גורמים צבאיים בישראל כי "המצב בממלכה תחת שליטה ואין כל חשש ליציבותנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר