"לא אני המושחת"

הנסיך הירדני בסרטון לעולם: "אני במעצר בית"

לאחר שמפקד הצבא הכחיש כי הנסיך הירדני ויורש העצר לשעבר נשלח למעצר בית, הנסיך פרסם סרטון מביתו וטען כי מפקד הצבא שיקר: "לא אני אחראי לשחיתות" (העולם הערבי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הנסיך הירדני בסרטון שפרסם לעולם (צילום מסך: BBC)

סערה בירדן: הנסיך הירדני חמזה, ויורש העצר לשעבר, פרסם הלילה (ראשון) סרטון וידאו שצילם בביתו והכחיש את דברי מפקד צבא ירדן שטען אמש כי הנסיך לא נעצר ולא נשלח למעצר בית.

לדברי חזרה בסרטון: "מפקד הכוחות המזוינים של ירדן ביקר אותי הבוקר ויידע אותי כי אסור לי לצאת, ליצור קשר עם אנשים או להיפגש איתם כי בפגישות שנכחתי בהן או בהתכתבויות ברשתות החברתיות בנוגע לביקורים שעשיתי הייתה ביקורת על הממשלה או על המלך".

הנסיך תקף את המלך, אחיו למחצה, בחריפות אך לא הזכיר את שמו: "אינני האדם שאחראי להתמוטטות הממשל, לשחיתות ולחוסר היכולת שנפוצים במוסדות הממשל שלנו ב-15 עד 20 השנים האחרונות ושהולכים ומחמירים... ואני לא האחראי לחוסר האמון של העם במוסדות שלו. זה הגיע לנקודה שבה איש אינו יכול לדבר או להביע עמדה על שום דבר בלי שיטרידו אותו, יעצרו אותו או יאיימו עליו".

כזכור, שורה של מעצרים בוצעו ביממה האחרונה בירדן. כך נמסר בדיווח רשמי מטעם גורם מהימן בממלכה. על פי הפרסומים, הרקע למעצרים, הוא ניסיון הפיכה.

העיתון וושינגטון פוסט דיווח כי: "זו היתה מזימה מורכבת ומרחיקת לכת, שכוללת לפחות עוד בן מלוכה ירדני אחד, וכן מנהיגי שבטים וחברים בממסד הביטחוני של המדינה. בין העצורים, גם שריף חסן, אף הוא בן משפחת המלוכה, ובאסם עוודאללה, שהיה במשך שנים יועצו הקרוב של המלך עבדאללה וכיהן כשר האוצר".

עוד דווח, מפי גורם מודיעיני, כי "המזימה שעליה שקדו המעורבים, הייתה מאורגנת היטב, וכי נראה שלשותפים בה היו קשרים עם גורמים בחו"ל. צפויים מעצרים נוספים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר