שבוע דרמטי

בליכוד זועמים על סמוטריץ': "מונע ממשלה"

במפלגתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, זועמים על יו"ר 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ', שהכריז כי לא יסכים לשבת בממשלה שתזכה לתמיכת רע"מ: "הוא מונע הקמת ממשלה" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' (צילום: Sraya Diamant/Flash90)

לאחר שבערב שבת הביר שוב כי לא יסכים לשבת בממשלה שתזכה לתמיכת ח"כ מנסור עבאס, יו"ר רע"מ, בכירים בליכוד תוקפים את יו"ר 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ', וטוענים כי הוא זה שמונע הקמת ממשלה בראשות בנימין נתניהו.

בכירים בליכוד אמרו ל'ידיעות אחרונות' כי סמוטריץ 'כפוי טובה': "אם הוא יטרפד הקמת ממשלת ימין ויגרור אותנו לבחירות חמישיות - נלך לו על הראש שלא יעבור את אחוז החסימה".

יצוין כי עד כה ראש הממשלה נתניהו לא התייחס לאפשרות שיקים ממשלה בתמיכת מנסור עבאס. אמש התבטא נתניהו: "צריך עכשיו ממשלת ימין יציבה לאורך שנים שתדאג לכל אזרחי ישראל. זה מה שמתבקש כרגע ובעזרת השם נשיג את זה ואני מאמין שזה אפשרי".

כאמור, ביום שישי הבהיר סמוטריץ' כי לא יסכים לשבת בממשלה שתזכה לתמיכת עבאס: "הקמת ממשלה שתישען על 'רע"מ' ומנסור עבאס תהיה אסון ובכייה לדורות ולא נאפשר לה לקום", כתב יו"ר 'הציונות הדתית'. "עבאס היה ונשאר תומך טרור שעולה לרגל לחבק מחבלים שרצחו יהודים, לא מקבל את זכותם של היהודים להתקיים כעם בארצו במדינה יהודית, וממשיך לדבוק בנרטיב הפלסטיני, שפשוט סותר את זה היהודי".

סמוטריץ' באולפן 'כיכר', ערב הבחירות

ח"כ איילת שקד (ימינה) אמרה אמש במימונה של מרכז ישיבות בני עקיבא: "החג הזה מסמל חירות ואחדות ואני מאוד מקווה להוציא את עם ישראל לפחות לחירות פוליטית ולהקים ממשלה לאומית, טובה, יציבה ומתפקדת. ממשלה שתעבוד עבור אזרחי ישראל ותקדם את הערכים שחשובים לנו.

"אנו עובדים לילות כימים על מנת לעמוד בהבטחה שלנו למנוע בחירות חמישיות על אף התוצאות המורכבות".

יו"ר 'הציונות הדתית' עקץ את נציגי 'הליכוד' ועיתונאים ימניים, שקוראים לממשלה עם עבאס: "ניסיונות ההלבנה של התנועה האיסלאמית מצד גורמים מסויימים בימין משקפים עיוורון וקוצר רואי מסוכן וחסר אחריות שיביא לאובדן שלטון הימין לעשרות השנים הבאות ולסופה של המדינה היהודית. לא פחות. הסתמכות של הימין על עבאס תהיה פשע, שיביא אולי לעוד כמה שנות שלטון של נתניהו, אבל מיד אחר כך יעביר את השלטון לשותפות שמאל-ערבים להרבה מאוד שנים ולאסון למדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר