"קידום השלום והביטחון"

אזרבייג'ן: "נשמח לגשר בין ישראל לאיראן"

ג'ייהון בייראמוב, שר החוץ של אזרבייג'ן, התבטא כי מדינתו תשמח לגשר בין מדינת ישראל למשטר באיראן: "תמיד מוכנים לסייע לקידום הביטחון ברמה האזורית וברמה העולמית" (עולם)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
נשיא איראן חסן רוחאני (WORLD ECONOMIC FORUM/swiss-image.ch/Photo Moritz Hager - flickr)

שר החוץ של אזרבייג'ן, ג'ייהון בייראמוב, התבטא בריאיון לעיתון 'ישראל היום' כי מדינתו תשמח לתווך בין מדינת ישראל למשטר באיראן.

לדבריו: "אנחנו עוקבים היטב אחרי ההתפתחויות באזור המזרח התיכון. אנחנו קוראים תמיד לקידום השלום והביטחון. אנחנו מאמינים מאוד כי השלום והביטחון יסייעו לפיתוח ולשגשוג האזור כולו. אנחנו תמיד מוכנים לסייע לקידום הביטחון ושיתוף הפעולה ברמה האזורית וברמה העולמית".

בייראמוב התייחס ליחסים בין נתניהו לנשיא אזרבייג'ן: "היחסים האישיים בין נתניהו לבין הנשיא אילהם אלייב תופסים מקום מרכזי בהתפתחות שיתוף הפעולה בין המדינות. הביקור של נתניהו באזרבייג'ן ב־2016 היה מועיל מאוד, ונחתמו בו הסכמים חשובים. הם כללו, בין השאר, הסכם להקמת ועידה כלכלית משותפת".

שר החוץ הוסיף: ""השותפות האזרית־ישראלית היא חזקה, מקיפה ורב־ממדית. אנחנו שבעי רצון מרמת ההתקדמות של היחסים בין המדינות. במטרה לקדם את שיתוף הפעולה, אנחנו כבר חתמנו על יותר מעשרה מסמכים, כאשר 20 נוספים נמצאים תחת בחינה. המסמכים הללו מהווים מסגרת טובה לקידום היחסים".

לדבריו: "אזרבייג'ן וישראל מנהלות יחסים בילטראליים איתנים וחברות טובה. ישראל היתה מהמדינות הראשונות שהכירה בעצמאות אזרבייג'ן ואנחנו מוקירים אותה מאוד על כך. שיתוף הפעולה בינינו הוא קרוב ומועיל לשני הצדדים בתחומים שונים, בהם פוליטיקה, כלכלה וביטחון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר