פרסום ראשון

בזכות בג"צ: צעירה חרדית קיבלה פטור מצה"ל

צעירה חרדית, בעלת תשובה, הגישה בקשה לפטור מגיוס מטעמי דת וסורבה בכל הוועדות בצבא; רק לאחר שהגישה עתירה לבג"צ - הגיע מסע הייסורים שעברה אל סיומו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
בג"צ. אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: מ., צעירה חרדית עתרה לפני מספר ימים לבג"צ בטענה שוועדת הפטור מגיוס לבנות דתיות דחתה את בקשתה לקבל פטור מגיוס מטעמי דת. בג"צ קיבל את העתירה, והצבא פטר את הצעירה משירות ובכך הגיע לסיומו מסע ייסורים כואב וממושך.

מהפרטים שהגיעו לידי 'כיכר השבת' עולה, כי הצעירה בעלת התשובה נפלה קרבן לשיטת עבודה קלוקלת של ועדות הפטור לנשים משרות צבאי.

על פי החוק, יכולה נערה להגיש בקשה לפטור מגיוס או מטעמי מצפון (כלומר דת) או מטעמי הווי משפחתי. רוב מוחלט של הנערות הצעירות החרדיות מקבלות את הפטור מטעמי דת במסלול מהיר. אך מ. לא הספיקה לגשת לתהליך המקוצר ומכאן התגלגלה לדרך המייסרת של פטור מטעמי הווי משפחתי, שבו היא צריכה להוכיח כי ההווי המשפחתי שלה איננו מאפשר שירות במסגרת צבאית.

כאמור מ. הגישה לצה"ל בקשה לקבלת פטור מטעמים שבמצפון (דת) ו/או מטעמים שבהווי משפחתי דתי, אך חברי ועדת הפטור מחקו את המילה "שבמצפון" ולמרות שקבעו שהיא דתייה, סירבו לתת לה פטור כי כאמור למ. בעלת התשובה אין בדיוק הווי משפחתי-דתי סטנדרטי.

למרות הקשיים, מ. הגישה עתירה לבג"צ ובקשתה נבדקה שוב, ואכן היא קיבלה פטור משרות צבאי, זאת לאחר שכבר נקבע מועד לגיוסה.

עו"ד שמואל הורביץ ממשרדו של עו"ד נדב גדליהו שייצג את הצעירה מסר בתגובה ל'כיכר השבת': "אני שמח בשביל הנערה שקיבלה את הפטור שמגיע לה לפי החוק. עצוב שהיינו צריכים ללכת עד לבג"ץ בשביל במקרה כל-כך פשוט בו ועדת הפטור קבעה מפורשות שהבחורה דתייה.

"להבנתי, הסיבה האמיתית שנאלצנו לעתור לבג"ץ היא עוד יותר עצובה והיא ככל הנראה נעוצה במאבק עיקש שמנהלים גורמים רבים במערכת הצבאית לגייס כמה שיותר נשים לצבא. אולי הכנסת החדשה תסדיר מעט את הדברים במסגרת התייחסותה לתיקון חוק הגיוס בקיץ"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר