שימו לב

פרטי חצי מיליארד משתמשי פייסבוק נחשפו

פרטי יותר מחצי מיליארד משתמשי פייסבוק ברחבי העולם נחשפו.בפייסבוק טוענים להגנתם כי מדובר במידע ישן בן כמה שנים שדלף מליקוי אבטחה שתוקן כבר לפני כשנתיים (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

על פי הדיווח ב"ביזנס אינסיידר" בסוף השבוע, פרטי יותר מחצי מיליארד משתמשי פייסבוק ברחבי העולם נחשפו. מדובר בשמות, מספרי טלפון, כתובות דואר אלקטרוני, נתוני מיקום, תאריכי לידה ועוד. בפייסבוק טוענים להגנתם כי מדובר במידע ישן בן כמה שנים שדלף מליקוי אבטחה שתוקן כבר לפני כשנתיים.

בסך הכל נחשפו נתונים של כ-533 מיליון משתמשי פייסבוק ב-106 מדינות, בהם כ-32 מיליון משתמשים בארה"ב. למרות טענות פייסבוק כי מדובר במידע ישן, רוב האנשים לא מחליפים בתדירות מספרי טלפון או כתובות מייל וישנו סיכוי גבוה שהמידע ישמש עבריינים לנסיונות הונאה שונים.

מי שחשף לראשונה את דבר קיום המידע הפרטי ברשת, הוא הישראלי אלון גל, סמנכ"ל טכנולוגיות בחברת אבטחת המידע האדסון רוק. גל צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אם יש ברשותכם חשבון פייסבוק, סביר מאוד להניח שמספר הטלפון המקושר אליו דלף". עוד הוסיף כי "תוקפים ישתמשו במידע הזה למתקפות מבוססות הנדסה חברתית".

למשתמשי פייסבוק, מומלץ להיזהר ביתר ערנות מפני ניסיונות הונאה ולא להתייחס לפניות מוזרות באמצעים השונים במיוחד אם הן עלגות ונראה כאילו תורגמו באמצעות שירותי תרגום אוטמטיים וכמובן במידה והן מציעות מתנות "חינם". בנוסף, אל תלחצו על קישורים שהגיעו אליכם מפניה והיכנסו בעצמכם לאתר הרלוונטי במידת הצורך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר