צפו ב'המבקר'

צפו: היוצר מאחורי להיטי הענק בראיון מיוחד

הוא כתב והלחין לחיים ישראל את "יתגדל ויתקדש", "מלאכים הקדושים" ועוד להיטים רבים והיה מפורצי הדרך במוזיקה היהודית, שמואל יונה בראיון מיוחד באולפן כיכר השבת (VOD)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: דודי פלוג)

הזמר והיוצר שמואל יונה, הוא אחד מהיוצרים פורצי הדרך בכתיבת שירים מקוריים במוזיקה היהודית. הוא התפרסם במיוחד כשחבר לזמר חיים ישראל באלבום הפריצה שלו "ממעמקים" עם הלהיט הגדול "יתגדל ויתקדש" אותו כתב והלחין. לאחר מכן הוא יצר עבורו להיטים רבים נוספים ביניהם "מלאכים הקדושים" שהפך ללהיט ענק אף הוא.

בשנים האחרונות, יונה הוציא גם אלבום בו הוא מבצע שירים שכתב והלחין בעצמו "אסופה ראשונה" ומאז הוציא עוד כמה סינגלים נוספים.

הוא מספר בראיון באולפן 'כיכר השבת', על המפגש הראשון עם חיים ישראל במהלך האודישנים ללהיט ה'אול סטאר' הגדול של יונה "פסגת העולם" אותו שידך לו הזמר אבי בן ישראל שעבד אף הוא עם יונה באותם ימים, "הבאנו אותו לראות אם הוא יתאים לשיר והוא לקח את כל הזמרים האחרים בקלות", מספר יונה.

הוא מספר כיצד חיים ישראל סירב בהתחלה לשיר את "יתגדל ויתקדש", "השיר הזה בכלל נכתב עם מילים אחרות מלכתחילה אך חיים ישראל פחות אהב אותן ורצה שאכתוב מלים חדשות. לאחר שהצגתי לו אותן עם הפזמון הוא טען שהשיר מזכיר לו לוויה... וסירב לשיר אותו. שכנעתי אותו להגיע לאולפן וברגע שהוא שמע את זה עם הפלייבק הוא מיד הבין שמדובר בלהיט".

"חיים ישראל הגיע אליי לאחר 'פסגת העולם' ואמר לי, שאם הוא לא פורץ באלבום הזה הוא פורש מהמוזיקה, ומאז הכל היסטוריה", מספר שמואל יונה.

הוא מציג באולפן את התחביב החדש והמסקרן שלו אליו צלל בשנה האחרונה, שנת הקורונה, ומספר מה ילדיו חושבים על כך שלא באמת חשוב לו ששיריו יהפכו ללהיטים, "הילדים שלי כועסים עלי ממש", הוא אומר בחיוך.

צפו בראיון המלא:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר