המשבר בממלכה

הנסיך חמזה חתם על מסמך נאמנות למלך

הנסיך הירדני חמזה, שנמצא במעצר בית לאחר שהואשם ב"ערעור היציבות במדינה", חתם על מסמך בו נכתב כי הוא עומד לצידו של המלך: "תמיד אשאר מחויב לחוקה" (אקטואלי)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Abd Alrahman Wreikat / Wikipedia)

ימים ספורים לאחר שממלכת ירדן עברה טלטלה עם מעצרו של הנסיך חמזה, אחיו למחצה של המלך ויורש העצר לשעבר, לאחר שהואשם בערעור היציבות במדינה, וכן נרמז כי בדק את האפשרות לבצע הפיכה במדינה, חתם הנסיך על מסמך נאמנות למלך.

במסמך הנאמנות, כתב חמזה: "אני מציב את עצמי בידי מלכותו של המלך ... אני תמיד אשאר מחויב לחוקה של הממלכה הירדנית ההאשמית היקרה, ואני תמיד אהיה לעזר ולתמוך בהוד מלכותו המלך ונסיך הכתר שלו".

חמזה הוסיף וכתב במסמך: "האינטרסים של המולדת חייבים להישאר מעבר לכל שיקול. כולנו חייבים לעמוד מאחורי המלך במאמציו להגן על ירדן ועל האינטרסים הלאומיים שלה".

החתימה הגיעה לאחר פגישה של הנסיך חמזה עם דודו, הנסיך חסן, שניסה לתווך בין הניצים.

כזכור, לאחר שנשלח למעצר בית, תקף הנסיך חמזה את דודו, המלך עבדאללה: "מפקד הכוחות המזוינים של ירדן ביקר אותי הבוקר ויידע אותי כי אסור לי לצאת, ליצור קשר עם אנשים או להיפגש איתם כי בפגישות שנכחתי בהן או בהתכתבויות ברשתות החברתיות בנוגע לביקורים שעשיתי הייתה ביקורת על הממשלה או על המלך".

הנסיך תקף את המלך, אחיו למחצה, בחריפות אך לא הזכיר את שמו: "אינני האדם שאחראי להתמוטטות הממשל, לשחיתות ולחוסר היכולת שנפוצים במוסדות הממשל שלנו ב-15 עד 20 השנים האחרונות ושהולכים ומחמירים... ואני לא האחראי לחוסר האמון של העם במוסדות שלו. זה הגיע לנקודה שבה איש אינו יכול לדבר או להביע עמדה על שום דבר בלי שיטרידו אותו, יעצרו אותו או יאיימו עליו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר