"שיחות קשות"

הסכם הגרעין: איראן והמעצמות ייפגשו היום

נציגי המעצמות ייפגשו היום בוינה עם נציגי איראן, במטרה לדון על הסכם הגרעין. איראן תנסה ללחוץ על ארה"ב שתסיר את הסנקציות, אך בארה"ב הבהירו; השיחות יהיו קשות (עולם)

ביידן מול חמינאי (צילום: ביידן-פייסבוק, חמינאי-האתר הרשמי)

הנשיא החדש בארצות הברית: בעקבות חזרת ארצות הברית להסכם הגרעין, היום (שלישי) תיערך פגישה בוינה בין נציגי כלל המעצמות לנציגי איראן.

עוד קודם לשיחות שייערכו היום, איראן הודיעה כי היא איננה מוכנה לנהל שיחות ישירות עם ארה"ב, זאת על אף הרצון הטוב שהראה ממשל ביידן החדש.

נד פרייס, דובר מחלקת המדינה האמריקנית, אמר קודם הפגישה: "אנחנו לא מצפים לפריצת דרך דרך ישר בתחילת השיחות עם האיראנים, אך חשוב לא להמעיט באתגרים שיעמדו בפנינו ולכן הישחות תהיינה קשות".

הפגישות ייערכו כאמור עם נציגי המעצמות הכוללות את; ארה"ב כמובן, סין, בריטניה, צרפת, רוסיה וגרמניה, המעצמות מצידן רוצות להחזיר את ארה"ב ל'הסכם הגרעין', שיוריד את הסנקציות מאיראן.

כזכור, הנשיא טראמפ החליט לפני כשלוש שנים לפרוש מהסכם הגרעין עם המעצמות ובכך החזיר את כלל הסנקציות על איראן. איראן מצדה הפרה אף היא את ההתחייבות. וכעת, כשהממשל החדש נכנס, המעצמות רוצות לחזור להסכם שהיה עד לפרישת טראמפ.

הממשל החדש של ביידן, הבטיח עם תחילת כהונתו לחזור להסכם הגרעין, זאת במידה ואיראן תעמוד בהתחייבותה, אך איראן מעוניינת שקודם ארה"ב תסיר את הסנקציות ורק אז הם יחזרו לשולחן המשא ומתן, המחלוקת הזו בין המדינות, תהיה אבן היסוד היסוד לשיחות שיתקיימו היום, כאשר צרפת וגרמניה ילחצו את ארה"ב לחזור בכל מחיר להסכם הגרעין הקודם.

כזכור, לפני יותר חודש, מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן אמר לעמיתיו האירופים: "אם איראן תעמוד במחוייבויות הסכם הגרעין - גם אנחנו נעשה זאת".

ההתנהלות האמריקנית בנושא תמוהה במיוחד לנוכח התנהלות איראן שמפרה באופן בוטה את כללי ההסכם ואף הודיעה כי משבוע הבא לא תאפשר לפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לבדוק את מתקניה.

בהודעתו של בלינקן הצטרפה ‏ארה"ב לגרמניה, בריטניה וצרפת במסר לאיראן בנוגע להפסקת ביקורות הפתע של הפקחים בשבוע הבא - "צעד מסוכן".

עוד נכתב בהודעה, כי ההחלטה להעשיר אורניום מעל 20% וייצור אורניום מתכתי אין הצדקה ברורה בכל הנוגע לפעילות הקשורה בצד האזרחי מה שלמעשה מוכיח שהאיראנים פועלים לייצור נשק גרעיני בניגוד להסכם הגרעין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר