"התנייד בחופשיות"

הארכיון חושף: התעודה של הרב יעקב יוסף

לכבוד השבעת הכנסת ה-24, ארכיון הכנסת מפרסם ממצאים היסטוריים הקשורים למשכן מיום הקמתו • התעודות של חברי הכנסת; הרב יעקב יוסף והרב מנחם פרוש נחשפות (חרדים)

רפאל כהן | כיכר השבת |
התעודה של הרב יעקב יוסף (צילום: דני שם טוב, הכנסת)

הרב יעקב יוסף זצ"ל שימש את עם ישראל מהכנסת רק כהונה אחת, בפעם הראשונה בה נכנסה 'ש"ס' של אביו לכנסת. הרב יוסף, שהיה חבר בוועדת החוקה ובוועדת החינוך, הבין שמקום מושבו לא צריך להיות בבית הנבחרים אלא בבית המדרש, וחזר לעולם הרבנות.

דמות הפוכה פרלמנטרית מהרב יוסף היא של הרב מנחם פרוש, אביו של סגן שר החינוך הנוכחי מאיר פרוש, שימש את 'אגודת ישראל' מהכנסת כ-34 שנים, עם הפסקות בכנסת השמינית ובכנסת ה-13.

הרב פרוש היה משיאני חברי הכנסת, כשהיה אחד מ-120 הנבחרים 12,061 ימים. בין תפקידיו: סגן שר הבריאות בממשלות ה-21 וה-24.

במסגרת תחקיר שערכו ארכיון ומוזיאון הכנסת, בתמונות שמגיעות לראשונה לידי 'כיכר השבת', נמצאו תעודות הח"כים של השניים, שאפשרו לנבחרי הציבור להתנייד בחופשיות, מבלי יכולת לחקור אותם (להוציא אישור מקדים של הייעוץ המשפטי) ואפילו יכולת לצלצל למקומות שונים בעולם. בימים ההם זה היה הישג.

במוזיאון מקווים כי בעקבות הממצאים בני משפחות של ח"כים לשעבר יוכלו להעביר לרשות המוזיאון כרטיסי ח"כ שנמצאים בארכיון משפחתיים ישנים. "אנו נשמור עליהם ונאפשר להציג אותם ברבים לכשיפתח המוזיאון", אמר הד"ר משה פוקסמן, מנהל מוזיאון הכנסת.

"בכרטיסים המקוריים נכתבו פרטי חברי הכנסת בעברית בלבד ולעומת זאת, בכרטיסים הנוכחיים רשומים פרטיהם בעברית, ערבית ואנגלית, דבר המאפשר את זיהויים כחברי כנסת גם בחו"ל", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר