נתונים מדאיגים

עשרות ילדים נרצחו בידי החונטה במיאנמר

על פי נתוני 'שמרו על הילדים' במיאנמר, מאז ההפיכה הצבאית לפני כחודשיים, רצח שלטון החונטה הצבאית במדינה לפחות 43 ילדים חפים מפשע. למה זה קורה? (חדשות, עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
לווית ילד חף מפשע שנורה למוות (צילום מסך טוויטר)

משבר של ממש במיאנמר בו מוצאים את מותם מאות אזרחים ביניהם עשרות ילדים. מיאנמר הנשמעת כמו מדינה קטנה באסיה היא למעשה מדינה בעלת אוכלוסייה גדולה יותר מספרד כולה. אך רק בשנת תשע"ה (2015) נערכו לראשונה במדינה בחירות חופשיות לאחר שנים של משטר צבאי.

בבחירות שהתקיימו במדינה לפני כשנה וחצי, נבחרה לנשיאות בפעם השנייה ברציפות, המנהיגה הפופולרית - סו צ'י. בחירתה המחודשת של סו-צ'י, לא מצאה חן בעיני מפלגת האופוזיציה שנחשבת למקורבת לצבא מיאנמר והיא הכריזה כי הבחירות זויפו.

לאחר ההכרזה על זיוף הבחירות, הצבא, שכאמור מקורב למפלגה, מיהר ל"אשר" כי הבחירות זויפו. בלילה שלפני כינוס הפרלמנט, הודיע הצבא על העברת השלטון לידיו של הרמטכ"ל מין אונג הלאינג, בעילה כי מדובר ב'משטר חירום'. עוד באותו ערב עצר הצבא את הנשיאה סו-צ'ו והיא נמצאת מאז במעצר.

מאז ועד לימים אלו מוצאת את עצמה מיאנמר במלחמת אזרחים ממושכת בין הצבא למדינה, כאשר הצבא טובח באכזריות באזרחים חפים מפשע. מדינות רבות ברחבי העולם, בהן ישראל, הוציאו הודעת גינוי כנגד ההפיכה הצבאית. ארגון האו"ם גם הוא גינה את המתרחש, אך הודיע שלא יתערב צבאית באיזור.

פינוי פצוע מההפגנות (טוויטר)

בינתיים, כשצבא מיאנמר מחזיר את הדמוקרטיה הצעירה חזרה לימי המשטר הצבאי, העולם לא מתערב ומאפשר לצבא לעשות במדינה כבשלו. אלא שלאחרונה מתרבים הדיווחים על כך שהצבא טבח מאז ההפיכה בעשרות ילדים, כשהצעיר בהם בן 6 בלבד, ובימים האחרונים נפצע פעוט מפגיעה מכדור גומי.

חוץ מאותם ילדים, הצבא אחראי למותם של לכל הפחות 538 אזרחים. "משפחות מתאבלות, ילדים צעירים שראו אחים מתים, סובלות מאובדן וכאב בלתי נתפסים", נכתב בהודעת הארגון 'שמרו על הילדים', הדואג להצלת ילדי מיאנמר בעיצומו של המשבר החריף.

הפגנות כנגד הטבח במיאנמר (טוויטר)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר