יום 1 להרכבת ממשלה

נתניהו בישיבת 'הליכוד': "המטרה בהישג יד - מעריך שנוכל להרכיב"

רה"מ נתניהו נאם בפעם הראשונה מאז קיבל את המנדט מהנשיא, ודחק ביריביו להתאחד תחתיו: "צריך להפסיק מהחרמות" • נתניהו שרטט את ארבעת הדברים החשובים מבחינתו לממשלה הבאה (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו מצהיר אמונים לכנסת, היום (צילום: דוברות הכנסת, תדמית הפקות)

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל היום (שלישי), בפעם הרביעית תוך שנתיים, את מלאכת הרכבת הממשלה מנשיא המדינה, ראובן ריבלין, שלא הסתיר את אכזבתו. על אף מצבו הפוליטי המורכב, בו לנתניהו יש 52 ממליצים בלבד ואף עם 'ימינה' הוא זוכה ל-59, נתניהו, שינסה להרכיב את ממשלתו השישית, מאמין ביכולתו.

בדברים שנשא בפני חברי סיעת 'הליכוד' בכנסת, לאחר טקס השבעת הכנסת ה-24, אמר רה"מ: "המלאכה (הרכבת הממשלה) לא פשוטה אבל לא בלתי אפשרית. היא בהישג יד. אני מעריך שנוכל לעשות את זה".

נאום רוה"מ נתניהו (צילום: ערוץ כנסת)

קודם לכן, נתניהו ניסה לחדד את ההבדלים בינו לבין הממשלה האפשרית שתורכב מולו - הפריטטית של נפתלי בנט ויאיר לפיד: "אעשה מאמץ רב להקים ממשלה חזקה לכל אזרחי ישראל. לא ממשלת שיתוק, אלא ממשלת פעולה. בשביל לעשות זאת צריך ממשלה אחודה".

בדבריו, מנה נתניהו את ארבעת הדברים החשובים ביותר עם הרכבת ממשלת ה"פעולה", כפי שהגדיר אותה: 1. להביא עוד עשרות אלפי חיסונים נגד קורונה, דבר שנמנע בשל התנגדות יו"ר 'כחול לבן', בני גנץ, לכנס ממשלה בלי מינוי שר משפטים חדש. "סכנת המגיפה עדיין לא חלפה ולכן עלינו להביא מיליוני חיסונים כדי למנוע התפרצות נוספת, אסור שנחזור אחורה. חייבים לאשר את זה מייד בממשלה, ללא דיחוי", אמר נתניהו.

2. להביא עוד הסכמי שלום. רה"מ אמר כי "ניתן לחתום על הסכמי שלום עם עוד ארבע מדינות, זו לא הבטחת בחירות". 3. לקדם את הכלכלה, בזמן היציאה מהמשבר. 4. לבלום את איראן, שמתקדמת בשיחותיה עם ארה"ב והאיחוד האירופי. נתניהו הזהיר בנאומו: "הסכנה שאיראן תחזור באישור בינלאומי נמצאת בפתחנו. אסור לאשר זאת, כי איראן גרעינית היא איום קיומי על מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר