הסבך יפתר?

נתניהו ובנט יפגשו בחמישי; יו"ר 'ימינה' בשיחות סגורות: "אלך עם לפיד"

רה"מ מתחיל לנסות וליצור ממשלה: יכנס את ראשי מפלגות גוש הימין מחר, ויפגוש את בנט בחמישי • בחדשות 13 דווח כי יו"ר 'ימינה' נערך להחלפת רה"מ; בשיחות סגורות אמר: "כשנתניהו ייכשל - אקים ממשלה עם לפיד" (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט ולפיד, היום (צילום: מרק ישראל סלם, פול, פלאש 90)

מלאכת הרכבת הממשלה הוטלה היום (שלישי) על בנימין נתניהו, ובשונה מפעמים קודמות, שם ראש הממשלה חיכה לימים האחרונים, נדמה שהפעם הוא מנסה להניע את מהלכיו מיד עם קבלת המנדט, מתוך הבנת המצב הפוליטי הסבוך.

נתניהו יכנס מחר לפגישה את דרעי, גפני, ליצמן וסמוטריץ' - ראשי מפלגות גוש הימין, שנתנו לו 52 ממליצים אצל נשיא המדינה - ושם ידברו החמישה על הדרכים לפתור את המצב הפוליטי המסובך.

יממה אחר כך, ביום חמישי, יפגש נתניהו בארבע עיניים עם יו"ר 'ימינה', נפתלי בנט, אחרי שהאחרון קיבל הבהרה שיקבל ראשון ברוטציה מלפיד, אבל בהצהרתו היום אמר ש"ינסה לסייע לנתניהו במלאכה".

ב'כאן 11' דווח כי חברות הכנסת יפעת שאשא-ביטון ושרן השכל ממפלגתו של גדעון סער קיבלו הצעות לתפקידי שרות בתמורה לחזרה ל'ליכוד', אך הן סירבו להצעה.

ב'חדשות 13' פורסם כי הצעת לפיד לבנט קוסמת לו הרבה יותר מההצעה המורכבת של נתניהו, שלא כוללת רוטציה, בטח לא בחצי ראשון. ע"פ הדיווח, יו"ר 'ימינה' אמר בשיחות סגורות כי "כשנתניהו ייכשל - אקים ממשלה עם לפיד".

עם זאת, דרישותיו הגבוהות של בנט ושבעת המנדטים שלו מכעיסות מאוד את המפלגות הנוספות המרכיבות את גוש מתנגדי נתניהו ומסכנות את יציבותו המעורערת מאליה. יו"ר 'מרצ', ניצן הורוביץ, הודיע היום שלא יסכים לדרישת בנט לקבל עוד קול בממשלה הפריטטית, למטרות הכרעה.

ב'תקווה חדשה', שם החליטו אמש שלא להמליץ על אף אחד אצל הנשיא ובעצם הובילו את ריבלין להטיל את המנדט על נתניהו, ממשיכים בלחצים על לפיד ובנט לנהל מו"מ - על אף שב-28 הימים הקרובים הכדור ברגלי נתניהו.

בתגובה לדיווח בערוץ 13 נמסר מ'הציונות הדתית' כי "החתירה של בנט ושקד להקמת ממשלת שמאל עם לפיד מטרפדת את הסיכוי להקמת ממשלת ימין. בנט ושקד עושים הכל כדי שנתניהו יכשל ואז יגידו שאין ברירה אלא להקים ממשלה עם השמאל ותומכי הטרור.

"אנחנו קוראים לבנט ושקד לשים בצד את השאיפות האישיות הלא ראליות להיות ראש ממשלה עם 7 מנדטים, להבהיר שלא ישבו בשום ממשלה שאינה ממשלת ימין ולשלב ידיים עם שאר מפלגות המחנה הלאומי במאמצים להקמת ממשלת ימין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר