הזירה הימית

שר החוץ האיראני מכחיש: הספינה שהותקפה לא שימשה למטרות ביון

מוחמד ג'וואד זריף, שר החוץ של איראן מאשר לפני זמן קצר את הדיווחים כי הספינה האיראנית 'סאביז' הותקפה אתמול - ככל הנראה בידי ישראל - אך מכחיש כי שימשה לריגול (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ה בניסן תשפ"א | 07.04.21
(צילום: מתוך טוויטר)

שר החוץ של איראן מאשר לפני זמן קצר (רביעי) את הדיווחים כי הספינה האיראנית 'סאביז' הותקפה אתמול, אך מכחיש כי שימשה למטרות ביון.

"מדובר בספינה איראנית אזרחית, המשמשת כבסיס לוגיסטי של איראן באזור. הפיצוץ גרם לנזק קל ולא היו נפגעים", אמר השר מוחמד ג'וואד זריף.

מוקדם יותר היום, דיווח ה'ניו יורק טיימס', כי ישראל הודיעה לבכירים אמריקנים כי היא זו שעומדת מאחורי התקיפה המדוברת.

כזכור, הספינה האיראנית הותקפה באמצעות מוקשים ימיים שהוצמדו אליה בים האדום, ושמה של ישראל נקשר לתקיפה כבר מתחילתה, זאת במיוחד לאור המתיחות הגוברת לאחר תקיפה איראנית של ספינה של איש עסקים ישראלי ותקיפה נוספת כלפי ספינת משא ישראלית.

על פי הציטוט של גורם אמריקני בכיר ל'ניו יורק טיימס', ישראל אמרה כי מדובר ב"פעולת תגמול בעקבות תקיפות איראניות קודמות על כלי שיט ישראליים". לפי הדיווח, ישראל עדכנה את ארצות הברית שהמתקפה בוצעה אתמול בסביבות השעה 7:30 בבוקר.

אותו גורם אמר, כי ייתכן שהמתקפה נדחתה כדי לאפשר לנושאת המטוסים האמריקנית דווייט אייזנהאואר להתרחק מהסאביז. נושאת המטוסים הייתה במרחק של כ-320 ק"מ מספינת הביון האיראנית, בעת המתקפה והאמריקנים מיהרו כבר אתמול להכחיש כל קשר שלהם לתקיפה שהתרחשה כמה שעות לאחר פתיחת המשא ומתן לחזרה להסכם הגרעין.

הספינה הישראלית שאיראן תקפה לאחרונה (צילום: רשת 'אל-מיאדין')

הספינה סאביז מסווגת רשמית כספינת מטען, אבל גם האיראנים הודו כבר כי מדובר בספינה שנמצאת בבעלות משמרות המהפכה. על פי הדיווח באיראן, הספינה שנפגעה "מסייעת בשנים האחרונות לכוחות קומנדו בהגנה מפני התקפות פיראטיות". אך על פי דיווחים בחודשים האחרונים בתקשורת הבינלאומית, היא משמשת את משמרות המהפכה כסוג של בסיס קדמי לטובת ריגול ומודיעין ואף למטרות תקיפה. בנוסף היא משמשת גם כגורם מאבטח להובלת נפט בים האדום. בצילומים שפורסמו ברשת נראות כמה סירות שניצבות על סיפונה ככל הנראה ממנה הם יוצאים לפעילויות באזור.

במערכת הביטחון הישראלית ממשיכים לשמור על השתיקה הרשמית סביב התקיפה, והמתיחות באזור תתמשך במידה והאיראנים ינסו להגיב בתקיפה משלהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר