מסר לביידן

נתניהו בטקס יום השואה: "הסכם הגרעין לא יחייב אותנו"

רה"מ הזהיר בנאומו בטקס יום השואה, כי חזרה לשיחות בין האיחוד האירופי לאיראן מזכירה את הסכם מינכן: "ההיסטוריה מוכיחה שהסכמים כאלו שווים כקליפת השום" (חדשות, בארץ)

אלי דן | כיכר השבת |
רה"מ נתניהו בטקס, הערב ביד ושם (צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)

ממשל ביידן חוזר עם מדינות האיחוד האירופי לשיחות משא ומתן מול המשטר האיראני על הסכמי הגרעין, אחרי שהיושב הקודם בחדר הסגלגל, דונלד טראמפ, ביטל הסכמים אלו מבחינת ארצות הברית, בדחיפת ראש הממשלה נתניהו.

הערב, בטקס המרכזי לפתיחת יום הזיכרון לשואה ולגבורה ביד ושם, חזר ראש הממשלה על אזהרתו לנשיא ארה"ב ביידן ולראשי האיחוד האירופי, מפני הסכנה הטמונה בצעדים אלו: "הסכם הגרעין עם איראן, שאיפשר לה בהכשר בינלאומי להתקדם לפיתוח ארסנל של פצצות אטום, שוב עולה על השולחן". נתניהו השווה ברמז בין הסכמי הגרעין להסכם מינכן, הסכם שנחתם בין בריטניה, צרפת ואיטליה לאדולף היטלר שנה קודם תחילת המלחמה ונועד למנוע אותה: "ההיסטוריה לימדה אותנו שהסכמים כאלה, עם משטרים קיצוניים כאלה, שווים כקליפת השום".

ראש הממשלה הבהיר כי על אף הקשרים העמוקים עם ארה"ב, ישראל וצה"ל לא יהיו מחויבים לצעדים שיסכנו את ביטחונה: "הסכם עם איראן שיסלול את דרכה לנשק גרעיני - נשק שמאיים עלינו בהשמדה - לא יחייב אותנו כהוא זה. יש רק דבר אחד שיחייב אותנו: למנוע ממי שחותר להשמידנו לבצע את זממו", הדגיש נתניהו.

"בזמן השואה לא היה לנו הכוח להגן על עצמנו ולא הזכות הריבונית לעשות זאת. היינו חסרי זכויות, חסרי מדינה, חסרי מגן. היום יש לנו מדינה, יש לנו כוח מגן, ויש לנו הזכות הטבעית והמלאה כמדינתו הריבונית של העם היהודי להגן על עצמנו מפני אויבינו", אמר.

רה"מ גם התייחס להחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג, לפתוח בחקירת ישראל על פשעי מלחמה שלכאורה צה"ל ביצע בעזה במבצע "צוק איתן": "זו החלטה שערורייתית של בית דין שמבקש לחקור את ישראל בטענה ההזויה שחיילינו ומפקדינו, שאין מוסריים מהם, ביצעו כביכול 'פשעי מלחמה', בשעה שהם נלחמים בארגוני טרור אכזריים שמבצעים יום יום פשעי מלחמה".

"חיילי צה"ל נאבקים בשליחיה של איראן זורעת-המוות, ודווקא אותנו מגנים. איזה אבסורד. איזו צביעות. בית הדין בהאג הוקם בהשראת בית הדין בנירנברג, ששפט פושעי מלחמה נאצים אחרי מלחמת העולם השנייה. אבל מנירנברג להאג קרה היפוך מוחלט: גוף שהוקם כדי להגן על זכויות האדם הפך לגוף שבפועל מגן על מי שרומס את זכויות האדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר