בקהילה • צפו

האנטישמיות בג'רבה: המשטרה תגברה כוחות

לאחר האלימות שהופנתה כלפי הקהילה היהודית בג'רבה, בה נפגע גם בנו של בכיר בקהילה, המשטרה נרתעה מהביקורת הבינלאומית, והבוקר החלה לתגבר כוחות באזור הקהילה (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
המשטרה באזור הקהילה (צילום: ועידת רבני אירופה)

בזמן האחרון אירעו בקהילה היהודית בעיר ג'רבה שבתוניס, מספר אירועי אלימות כנגד בני הקהילה היהודית, אמש (רביעי) פורסם ב'כיכר השבת' ובעוד כלי תקשורת ברחבי על העולם, על אדישות הממשל, הבוקר, המשטרה כבר תגברה את הכוחות שלה באזור הקהילה היהודית.

בשבוע האחרון אירעו שני מקרים חמורים של תקיפת יהודים, מקרה אחד של ילד בן 10 - בנו של בכיר בקהילה, ועוד אישה שהותקפה, כאשר המשטרה המקומית הביעה אדישות למקרים.

בכירים בקהילה היהודית העידו אתמול בשיחה עם 'כיכר השבת', כי "מזה כמה חודשים אנו חשים באווירה שונה ויש פחד ברחובות. האווירה הזו מתבטאת גם בהתנכלות מכוונת לנהגים היהודים ברחבי השכונה. מעכבים אותם ומתייחסים בזלזול מופגן לתלונות המוגשות".

ב'ועידת רבני אירופה' אמרו ל'כיכר השבת': "אנו עוקבים בחרדה אחר ההתנכלויות הקשות נגד אנשי הקהילה היהודית ומוטרדים מאוד מאדישות המשטרה ושלטונות תוניסיה".

נשיא הועידה הגאון רבי פנחס גולדשמידט, אמר: "ממשלת תוניסיה היא הערבה לשלומם וביטחונם של יהודי המדינה. 'אנו דורשים מהשלטונות לתגבר את האבטחה סביב אנשי הקהילה היהודית ומוסדותיה ולהבטיח את שלומם וביטחונם".

משירותי הביטחון והמשטרה בג'רבה נמסר אתמול, כי אין כל שינוי ביחס ליהודים וכי הם זוכים ליחס דומה לכל אזרחי המדינה.

בשיחה של ראש שירותי הביטחון באי עם סגן נשיא 'ועידת רבני אירופה', יועצו המיוחד של רבה של צרפת הרב משה לוין המבקר רבות בתוניס, נאמר כי תלונתה של האשה שהותקפה נבדק במהירות ובנחישות וכי בידי המשטרה שני חשודים שזוהו על ידה, והם יובאו מחר בפני בית המשפט.

היום כאמור, ככל הנראה לאור הביקורת הרבה, המשטרה הגיעה בכוחות מתוגברים לאזור בו מרוכזים מרבית יהודי האי, ותיגברה את האבטחה.

כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', לפני כשלושה חודשים לאחר הפרסום הבינלאומי על דאגה בעולם היהודי בעקבות דברי נשיא תוניס קייס סייד בגנות יהודי ארצו, שוחח הנשיא סייד עם הרב הראשי של ג'רבה, הרה"ג רבי חיים ביתן, והתנצל בפניו על הדברים הקשים שהטיח בקהילה היהודית בארצו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר