לעיני אחיו

ילד בן שש נחנק מחגורת הרכב; מצבו קשה

ברחוב נחל דולב בבית שמש נמצא ילד בן 6 בתוך ררכב, לצד אחיו, ללא הכרה. למקום הוזעקו מתנדבי הצלה, שפינו אותו לבית החולים תוך כדי ביצוע החייאה ממושכת; מצבו קשה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ו בניסן תשפ"א | 08.04.21
זירת האירוע (צילום: דוברות איחוד הצלה)

אירוע קשה: ילד שאיבד הכרה בתוך רכב, ברחוב נחל דולב בבית שמש, פונה (חמישי) בניידת טיפול נמרץ לבית החולים הדסה עין כרם, תוך כדי החייאה.

אחר הצהריים הבחינו אחיו של הילד, לטענתם, כי הוא נחנק, בעודו ישוב איתם ברכב המשפחתי שחנה בשכונת רמת בית שמש א', והם אלו שהזעיקו למקום את כוחות ההצלה.

כונני הרפואה, שהגיעו לזירה, הבחינו מיד כי הילד בן השש ללא הכרה, והחלו בפעולות החייאה אינטנסיביות, שעדיין מבוצעות, בניסיון להציל את חייו.

(צילום: דוברות איחוד הצלה)

צבי מאיר מרקסון, חובש באיחוד הצלה, תיאר: "לדברי בני המשפחה, הילד איבד את ההכרה תוך כדי שהותו עם אחים נוספים, ברכב שחנה בחניון של המרכז המסחרי. ביצענו בו פעולות החייאה, ובשלב זה מצבו מוגדר אנוש".

מנחם אדרי, מתנדב 'צוות הצלה', הוסיף: "במקום האירוע נמצא כבילד כשהוא מחוסר הכרה וללא דופק ונשימה. יחד עם פארמדיקים של מד"א ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות, והוא מפונה בשעה זו באט"ן של מד"א כשהוא במצב קשה ולא יציב".

הפראמדיקים של מד"א, אלעד פינץ ואהרון אדלר, סיפרו: "כשהגענו למקום, ראינו את הילד כשהוא בתוך הרכב מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו בטיפול רפואי, שכלל עיסויים, הנשמות ומתן תרופות, וכאשר חזר הדופק וליבו שב לפעום, פינינו אותו לבית החולים תוך המשך טיפול רפואי, כשמצבו קריטי".

מ'הדסה עין כרם' נמסר: "אל יחידת הטראומה פונה ילד שנמצא מחוסר הכרה ברכב בבית שמש, ועבר החייאה בשטח.
מצבו קשה מאוד, וכרגע יציב".

"ככל הנראה מדובר באירוע של חנק, ולא במכת חום. בשעה זו, לאחר טיפול ראשוני על ידי צוות ילדים וטראומה, הוא יועבר להמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, כשהוא מונשם ומורדם", הוסיפו בבית החולים.

ילד שחולץ מרכב, אך סיים בנס. ארכיון (צילום: ידידים)

יצוין, כי עקב אופי האירוע, פעלו במקום גם צוותי חוס"ן - היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה - שמסייעים לבני המשפחה ששהו ברכב ולעוברי אורח שנתקלו באירוע הקשה.

מדוברות המשטרה נמסר: "כוחות משטרה הוזעקו לפני זמן קצר אל רחוב נחל דולב בעיר בית שמש בעקבות ילד כבן 5 שאותר מחוסר הכרה ברכב חונה. כוחות רפואה במקום מבצעים פעולות החייאה. חוקרי המשטרה החלו בחקירת המקרה.

באגף דוברות והסברה של איחוד הצלה קוראים לציבור, לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות ולא לצאת מכלי הרכב לפני שמוודאים שלא נשארו ברכב ילדים או פעוטות, ולא להשאיר ילדים בכלי רכב אפילו לא לרגע. כמו כן, מומלץ לעוברי אורח בפרט בימי הקיץ החמים לבדוק בכלי רכב חונים באם לא נשכחו ילדים או פעוטות מה שעלול להסתיים באסונות.

(צילום: דוברות איחוד הצלה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר