זעם בקהילה

רבו של הטובע יישאר במעצר; "שתיקתו משפיעה"

התנהגותו של רב הנער שטבע בנחל פרת, שענה לשאלה אחת בלבד בחקירותיו ובשאר הזמן שתק, גורמת - לפי השופט שהאריך פעם נוספת את מעצרו - להחמיר איתו יותר (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
שמעון ז"ל. הנער שטבע (צילום משפחתי)

בית המשפט האריך היום (חמישי), בפעם השנייה, את מעצר רבו של הנער שמעון הלר ז"ל, שטבע למוות בתחילת השבוע כאשר טייל עמו בנחל פרת, זאת בחשד לעבירה של גרימת מוות ברשלנות.

נציג המשטרה, הסביר תחילה לשופט, את בקשת ההארכה, ואמר: "מאז ההחלטה הקודמת בוצעו פעולות חקירה שחיזקו משמעותית את החשדות נגדו, לרבות החשד לשיבוש הליכים".

כאשר השוטר דיווח שהחשוד ממשיך לשמור על זכות השתיקה בחקירותיו, "וענה על שאלה אחת בלבד, טען סנגורו עו"ד שלום בן שבת כי "הוא כן מסר גרסה", ושאל: "במה מתבטאת רשלנותו?".

בשלב זה חשפה לראשונה המשטרה את מהות העובדות לטענתה, שמובילות לחשד גרימת המוות ברשלנות. "קודם כל, הוא לא תיאם את הטיול עם משרד החינוך, וגם הפעולות שעשה לפני, במהלך האירוע ומיד לאחריו, אינן תקינות", טען השוטר.

החשוד, בהארכת המעצר הקודמת (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

יצוין, כי במהלך הדיון התברר, כי מגיש ה'עזרה ראשונה' שהיה בטיול, לא נחקר באזהרה, ומדריך הטיולים נחקר באזהרה, שלשום, אך לא נעצר כמו רבו של הנער.

"למה המדריך לא עצור והרב כן?", הקשה עורך הדין, ונציג המשטרה ענה: "חלקו ורשלנותו של הרב, רבים לאין שיעור מהמדריך. אנו גם מעריכים, שההוא זה שאישר לנערים להיכנס למים".

בתום שמיעת הצדדים, הכריע כאמור השופט, אלעד לנג, לקבל את עמדת המשטרה ולהאריך את מעצרו של הרב בחמישה ימים נוספים, ונימק: "הראיות בתיק החקירה מגלות חשש קונקרטי וממשי לשיבוש הליכים".

"אין מקומו של בית המשפט להתערב בהחלטה אם לעצור אדם אחר, שאיננו בפני (המדריך)", התייחס השופט לטענות האפליה של ההגנה: "הדבר רלוונטי יותר להמשך, לשלב בירור האשמה".

אלעד לנג הדגיש, לאוזני הרב העצור, כי "למשיב יש זכות לשמור על זכות השתיקה, אבל שיידע שזה משליך על משך מעצרו", והחמיר איתו גם בכך ששלל את בקשתו לקיים שיחות טלפון ממעצרו.

יצוין, כי גורמים בקהילה, בה התרחש אסון הטביעה, מביעים זעם על היחס המחמיר עם הרב, ושוללים מכל וכל את החשודות כלפיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר