אלפי נפטרים

בארץ כמעט ללא הגבלות: בעולם הקורונה עדיין מכה וחזק

בישראל אנו חווים ירידה משמעותית בתחלואה והקלה בהנחיות הקורונה, אך בעולם עדיין נאבקים עם הנגיף הקטלני ומספר הקרבנות שלו מתקרב ל-3 מיליון בני אדם (קורונה)

קבורה השבוע בברזיל (צילום: שאטרסטוק)

בישראל רוב ההנחיות כבר בוטלו או הוקלו מאד, המסחר חזר, בתי הספר פועלים כמעט כרגיל אך במקומות רבים בעולם המצב רחוק מכך מאד. מדינות רבות נמצאות בסגר חמור ובחלקן מידי יום נפטרים אלפי בני אדם מנגיף הקורונה ומספר הקרבנות של הנגיף מאז התפרצותו עומד על יותר מ-2.907 מיליון בני אדם.

המדינה בה המצב כעת החמור ביותר היא ברזיל שרשמה אתמול עוד שיא עגום של מספר מתים יומי מקורונה - 4,249, בזמן שלבתי החולים העמוסים במדינה הולכים ואוזלים המשאבים מה שמביא לעליית מקרי המוות בקרב חולים שלא מקבלים את הטיפול הבסיסי שיכול להציל את חייהם.

ברזיל מתקרבת למספר המתים הגבוה ביותר מקורונה ביממה שנרשם בעולם - 4,405 בארה"ב בחודש ינואר האחרון. יותר מ-345 אלף בני אדם מתו כבר מקורונה בברזיל בשנה האחרונה, והיא נמצאת במקום השני בעולם במספר המתים אחרי ארה"ב - שאוכלוסייתה גדולה ממנה כמעט פי שניים.

הודו גם מדווח הבוקר על מספר שיא של מאומתים עם 131,968 מאומתים אתמול. מספר המתים גם הוא גבוה ועומד על 780 בני אדם, ו-167,642 מתים מאז פרוץ המגיפה. מספר הנדבקים בהודו הוא השלישי הכי גבוה בעולם, אחרי ארצות הברית וברזיל.

גם באירופה במדינות רבות המצב לא טוב, משרד הבריאות בפולין דיווח אמש כי ביממה האחרונה מתו 954 בני אדם כתוצאה מסיבוכי נגיף הקורונה. כמו כן, 27,887 אובחנו כנדבקים במדינה ביממה האחרונה. מפרוץ המגפה, 2,499,507 בני אדם בפולין נדבקו בקורונה, מהם 56,659 מתו.

בגרמניה דיווחו הבוקר על 24,464 מאומתים חדשים אתמול ו-296 נפטרים מנגיף הקורונה. מניין המתים במדינה עומד על מעל 78 אלף בני אדם וכמעט שלושה מיליון בני אדם שנדבקו בנגיף מאז התפרץ.

בצרפת נמצאים כעת בסגר שלישי למשך שלושה שבועות, לרבות מערכת החינוך, זאת בשל חשש מקריסת בתי החולים במדינה.

מנגד ממשיך גם מבצע החיסונים בכמה מדינות כשישראל עדיין מובילה את העולם במספר המתחסנים למיליון נפש, אחריה ניצבת בריטניה שם הרשויות עדכנו כי יותר מ-6 מיליון תושבים קיבלו את שתי מנות החיסון נגד נגיף הקורונה. כמו כן, כ-31 מיליון תושבים קיבלו מנת חיסון אחת. במקביל, נתוני התחלואה בנגיף במדינה בירידה. לפי נתוני הרשויות, שיעור הנדבקים בשבוע האחרון ירד ב-37% לעומת השבוע שלפניו, ואילו שיעור המתים כתוצאה מסיבוכי הנגיף ירד ב-32% בתקופה זו.

מדענים מהאימפריאל קולג' בלונדון מעריכים שמספר הנדבקים באנגליה בחודש מרץ ירד בכמעט 60% בהשוואה לחודש הקודם. לפי תוצאות המחקר, בין 11 ל-30 במרץ 0.2% מאוכלוסיית אנגליה - 1 מכל 500 - נדבקו בנגיף, לעומת 0.49% בפברואר.

יש לציין, כי מבצע החיסונים בבריטניה הוא אמנם מהמוצלחים בעולם, אך מספר קורבנות הנגיף בממלכה הוא הגבוה באירופה: יותר מ-127,000 חולי קורונה מתו מהנגיף.

באופן מוזר המדינה במקום השלישי בעולם במספר המתחסנים למיליון נפש, צ'ילה, לא מצליחה להתמודד עדיין עם הקורונה בצורה מוצלחת. למרות שחיסנה יותר משליש מהאוכלוסייה שלה לפחות בחיסון אחד נגד קורונה, צ'ילה מתקשה לעצור את התפשטות הנגיף ומצויה בסגר כללי כבר שבוע וחצי.

בכלי תקשורת בבריטניה ניסו ביממה האחרונה לעמוד על ההבדלים בין צ'ילה בה התחסנו יותר משישה מליון בני אדם, בריטניה וישראל – שלוש המובילות בעולם בשיעור מקבלי הזריקה הראשונה של חיסון כלשהו נגד קורונה.

המדינה הדרום אמריקאית רשמה בשבוע האחרון ממוצע של כ-7,000 נדבקים וכ-100 מתים ליום. שיעור המאובחנים היומי בה יחסית לגודל האוכלוסייה עומד על כ-360 לכל מיליון איש - טוב בהשוואה לאמריקה הדרומית אבל הרחק מישראל (כ-40 למיליון איש) או מבריטניה (כ-50 למיליון איש).

ההערכה היא שהשימוש של צ'ילה בחיסון של סינובאק הסינית בקרב חלק גדול מהמתחסניםף הוא הסיבה ליעילות הנמוכה אל מול השימוש של ישראל בחיסון של פייזר ובריטניה בחיסון של אסטרה זניקה.

ברזיל, אחת המדינות שבהן בוצעו ניסויים קליניים בחיסון הסיני, דיווחה על שיעור יעילות של כ-50 אחוז בלבד במניעת מחלה לאחר שתי מנות, הרחק מלפחות 90 אחוזי היעילות שדיווחו החברות המערביות על החיסונים שלהן. ארצות הברית, בריטניה והאיחוד האירופי לא אישרו לשימוש את החיסונים הסיניים אך גם במדינות רבות השעו את השימוש בחיסון של אסטרה זניקה לאחר חשש כי החיסון גורם לקרישי דם בסיכון מוגבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר